10 X Gezonde en eenvoudige snacks die helpen tijdens het studeren!

Gepubliceerd op 26 December 2017 door Maxine Detaellenaere
10 X Gezonde en eenvoudige snacks die helpen tijdens het studeren!

Studeren is lastig, daarom graaien we maar al te in de snoeppot terwijl we ons proberen te focussen op zware materie. Helaas is dat niet een niet al te lijnvriendelijke bezigheid. Deze 10 gezonde snacks houden je niet alleen slank, ze stimuleren ook je brein: een echte win-win dus!

Smakelijk!

#1 Noten

De ideale bite size snack, geliefd onder heel wat topmodellen. Zeker walnoten helpen je hersenen een handje, door de hoge concentratie aan omega 3-vetzuren.

blokken studeren gezond snack vieruurtje tussendoortje

1/

#2 Bosbessen

Fruit is altijd een gezonde én lekkere keuze. Bosbessen barsten van de antioxidanten terwijl ze maar heel weinig calorieën tellen. Daarenboven toont onderzoek aan dat ze een positief effect hebben op het geheugen.

blokken studeren gezond snack vieruurtje tussendoortje

2/

#3 Snoeptomaatjes

Tomaten bevatten heel wat lycopeen, een krachtige antioxidant die je hersenen beschermt tegen ziektes zoals dementie en Alzheimer. Kerstomaatjes vormen dus een handig tussendoortje tijdens het studeren.

10 X Gezonde en eenvoudige snacks die helpen tijdens het studeren! - 5

3/

#4 Pompoenzaadjes

Deze knapperige zaadjes bevatten heel wat zink, waardoor je hersenen een extra boost krijgen.

blokken studeren gezond snack vieruurtje tussendoortje

4/

#5 Volkorentoast met zalm

In vette vis zoals zalm vind je veel omega 3-vetzuren die je leervermogen stimuleren. Kies voor volkorentoast, die je extra energie geeft om te studeren.

blokken studeren gezond snack vieruurtje tussendoortje

5/

#6 Gekookt eitje

Eieren zitten vol belangrijke voedingsstoffen. Ze bevatten onder meer choline, die het korte- en langetermijngeheugen verbeteren.

blokken studeren gezond snack vieruurtje tussendoortje

6/

#7 Avocado

De onverzadigde vetten in avocado (ook lekker in combinatie met zalm en op toast) helpen je hersenen sneller toegang te vinden tot opgeslagen informatie.

blokken studeren gezond snack vieruurtje tussendoortje

7/

#8 Appelschijfjes met pindakaas

Pindanoten bevatten heel wat vitamine B3, die de bloedtoevoer naar de hersenen verbetert. Smeer wat pindakaas op schijfjes appel voor een gezonde snack.

blokken studeren gezond snack vieruurtje tussendoortje

8/

#9 Green juice

Groene bladgroentes zijn supergezond, en hebben een positief effect op je mentale gezondheid. Maak dus als ontbijt of tussendoortje bij het blokken een groene smoothie of heerlijke green juice met venkel en peer.

julieslifestyle.com

blokken studeren gezond snack vieruurtje tussendoortje
Bron: julieslifestyle.com

9/

#10 Pure chocolade

Goed nieuws voor de chocoholics onder ons, pure chocolade bevat heel wat stoffen die een bewezen positief effect hebben op de hersenen. Bovendien stimuleren ze de aanmaak van endorfines, die ons een gelukzalig gevoel geven. Hou je wel aan een klein stukje, want chocolade blijft erg calorierijk. Vrees je toch niet te kunnen stoppen, dan is deze slimme snoeppot de ideale oplossing.

blokken studeren gezond snack vieruurtje tussendoortje