5 yoga oefeningen voor een betere seksleven

Geüpdatet op 25 Juli 2016 door ELLEFR
5 yoga oefeningen voor een betere sekslevenA woman pauses in a sensual yoga position. The scene is calm, peaceful, tranquil, warm and inviting. It is a personal space with candles and window light.

Yoga kalmeert de geest en stimuleert het lichaam: twee belangrijke ingrediënten voor goede seks. Je leer niet alleen je benen met gemak in je nek leggen, maar ook intens te genieten van het moment! Deze vijf simpele yoga bewegingen komen goed van pas tussen de lakens: 

1/

#1. De brug 

yoga seks brug

Deze oefening versterkt verschillende spieren die essentieel zijn tijdens de seks: je been-, bil- en rugspieren. Daarnaast train je met de brug ook vooral je bekkenbodemspieren: dit verhoogt de gehele gewaarwording en sensatie, wat alles heviger maakt.

Zo doe je het:

1. Ga op je rug op de grond liggen. Buig je knieën en zet je voeten op heupbreedte op de grond. Je armen liggen naast je lichaam op de grond.

2. Adem in en breng je schaambeen en bekken omhoog

3. Breng je schouderbladen naar elkaar toe en vouw je handen in elkaar.

4. Trek je navel in de richting van je ruggengraat en adem ongeveer één tot drie minuten vloeiend en rustig door je hele lichaam.

2/

#2. Neerwaartse hond

yoga seks

De Neerwaartse hond is een ontspannende pose: het warmt je langzaam op en stemt je lichaam af op het moment. De ideale pre-seks pose dus!

Zo doe je het:

1. Begin met op je handen en knieën zitten. De knieën staan een klein stukje uit elkaar, recht onder de heupen en de handen staan onder de schouders.

2. Duw op een uitademing de billen omhoog en naar achteren, zodat je stuit ver omhoog reikt. Strek je armen en benen. Buig je knieën lichtjes als dit onprettig voelt.

3. Duw de hielen in de richting van de grond en hou je hoofd tussen je armen. Blijf één tot drie minuten in deze houding.

3/

#3. De kat 

yoga seks

Deze beweging is geweldig voor de flexibiliteit van je ruggengraat, wat de soepelheid van elke lichaamsdeel zal bevorderen. De bekkenbodemspieren worden bij deze oefening ook aan het werk gezet!

Zo doe je het:

1. Begin op je handen en knieën.

2. Adem in en laat je buik volstromen met lucht, daarbij trekt je rug vanzelf een beetje hol.

3. Op de uitademing maak je de rug zo bol mogelijk en trek je buik- en bekkenbodemspieren stevig aan.

4/

#4. De halve duif

yoga seks

Deze oefening is de ultieme heupopener! De duif verlicht de spanning in je heupen en herstelt de flexibiliteit. Het zorgt ook voor een goede rechte houding, waardoor je je sexy zult voelen.

Zo doe je het:

1. Breng vanaf een neutrale positie je rechterbeen gebogen naar voren tot je rechterhiel vóór je linkerlies ligt.

2. Je linkerbeen glijdt naar achteren, zo plat mogelijk op de grond.

3. Plaats de handen vóór je gebogen been en kom op een inademing op de vingertoppen omhoog. Hou je schouders laag en richt ze naar achteren.

5/

#5. Gespreide vooroverbuiging

yoga seks

Buig naar voren en laat de bloedcirculatie zijn werk doen! Deze oefening verbetert de bloeddoorstroming onder je buik: dit zorgt er niet enkel voor meer energie en vitaliteit, het verhoogt ook je libido!

Zo doe je het:

1. Begin met een zittende positie met je benen voor je uit gestrekt.

2. Spreid je benen ver uit elkaar en houd ze goed gestrekt.

3. Strek je armen omhoog, maak je rug recht en kom een stuk naar voren.

4. Pak vervolgens met je duim en wijsvinger je grote teen vast, adem diep in en buig op de uitademing met een rechte rug zo ver mogelijk naar voren.

5. Houd de pose een paar ademhalingen vast en kom dan weer rustig omhoog.