We Love: Net-a-Porter lanceert duurzame webshop Net Sustain

Gepubliceerd op 26 juni 2019 door Lore Ginneberge
We Love: Net-a-Porter lanceert duurzame webshop Net Sustain

Onze favoriete online bestemming Net-a-Porter heeft goed nieuws: onlangs lanceerden ze Net Sustain, de eerste luxe webshop voor duurzame mode.

Het nieuwe platform is opgebouwd rond 5 criteria voor duurzaamheid:

  • 'Locally Made' betekent dat tenminste de helft van de producten van het merk in eigen streek of land worden geproduceerd
  • 'Craft & Community' stuks die uitzonderlijk vakmanschap vragen
  • 'Considered Materials' grondstoffen en materialen die rekening houden met mens, dier en milieu
  • 'Considered Processes' of het gebruik van milieuvriendelijke productieprocessen
  • 'Reducing Waste' product en verpakking bestaan uit gerecycleerd materiaal

Alle merken die Net Sustain aanbiedt voldoen aan minstens één van deze vijf criteria. Dit is een mooi - en snugger - initiatief in een modewereld die steeds zoekt naar duurzame verbetering. Tegelijk hoef je niet in te boeten aan luxe, want de labels die Net Sustain verkoopt sluiten volledig aan bij de identiteit van Net-a-Porter. Voorlopig zijn er al een 25-tal merken beschikbaar met zo'n 500 producten. Denk aan Stella McCartney, Mother Of Pearl en Maggie Marilyn. Daar blijft het niet bij, want Net-a-Porter is van plan deze lijst stevig aan te vullen, onder andere met beautyproducten vanaf volgend jaar.

Dit is niet de eerste keer dat de luxewebshop zich inzet om de gigantische milieu-impact van (fast) fashion te reduceren. Zo heeft de Yoox Net-a-Porter Group zich ertoe verbonden om tegen 2020 met 100% hernieuwbare energie te werken. Eerder al sloot het bedrijf zich aan bij het internationale Fur Free Retailer Program. Way to go!

Meer duurzame mode?