5 tips van beroemdheden om te ontspannen

Geüpdatet op 19 juli 2019 door Lore Ginneberge
5 tips van beroemdheden om te ontspannen ROME, ITALY - JULY 04: Zendaya attends the Cocktail at Fendi Couture Fall Winter 2019/2020 on July 04, 2019 in Rome, Italy. (Photo by Daniele Venturelli/Daniele Venturelli/ Getty Images for Fendi)

Nooit eerder kregen zoveel mensen dagelijks te maken met stress en anxiety. Ook celebrities geven dit steeds vaker toe. Van kleuren tot 'neen' zeggen, dit zijn de trucjes van onze favoriete beroemdheden en tips om deze ontspannende methodes zelf toe te passen.

Zendaya & Angelina Jolie gebruiken kleurboeken

zedaya Angelina tips ontspannen

Zo doen zij het: De twee actrices geven toe om nu en dan eens terug te grijpen naar een hobby uit hun kindertijd: kleuren. Angelina Jolie doet het 'urenlang' met haar kinderen als een vorm van meditatie en Zendaya zegt zelfs een kleurtafel te hebben in haar huis. Heel erg therapeutisch, volgens de jonge actrice.

Zo doe jij het: Kleurboeken voor volwassenen zijn al een tijdje succesvol, dus misschien ook voor jou het proberen waard? Het draait er vooral om dat je je volledig focust op de activiteit en even je telefoon en zorgen opzij schuift.

Michelle Obama plant een spontane girls trip

Michelle obama relax

 

Zo doet zij het: In haar bestseller 'Becoming' verklapt de voormalige first lady hoe ze omgaat met de stress van haar drukke bestaan. Eén van haar methodes is een weekendje weg plannen met haar girls squad. Zo kan Obama even ontsnappen aan haar werk- en gezinsleven. Weg van de alledaagse rush en eventjes tijd maken voor zichzelf, het is een noodzakelijke luxe volgens Michelle.

Zo doe jij het:  Een weekendje ertussenuit knijpen is de ultieme manier om volledig te ontspannen. Neem al je vriendinnen mee en boek een kuuroord of één van deze zonnige bestemmingen. Je komt als herboren terug.

Nicole Kidman & Lady Gaga genieten van JOMO

tips om te ontspannen beroemdheden

Zo doen zij het: In een interview met Byrdie geeft Nicole Kidman één van haar ontspanningstechnieken prijs: JOMO, ofte de Joy Of Missing Out. De actrice vertelt dat 'neen' zeggen soms ontzettend bevrijdend kan voelen en dat het haar gezinsleven ten goede komt. Ook Lady Gaga heeft zich deze techniek eigen gemaakt . Ze zegt de laatste jaren vaker neen op events, fanfoto's en deals waar ze niet volledig achterstaat, aldus de popster in een speech aan Yale Universtity,

Zo doe jij het: Zet je FOMO om in JOMO en zeg af en toe eens neen tegen feestjes, evenementen en andere uitnodigingen. Niet elk event is jouw tijd waard en het is geen zonde om eens een vrijdagavond niets te doen. Soms kan een avondje bankhangen net ontzettend deugd doen.

Khloé Kardashian & Lena Dunham gaan sporten

Ontspannen tips khloe Kardashian

Zo doen zij het: Het hoeft niet te verbazen dat de jongste en meest sportieve Kardashian haar heil zoekt in workouts. Khloé vertelt in een interview met Marie Claire dat de gym haar niet enkel in topvorm houdt, maar ook helpt om te ontspannen. De endorfines die vrij komen na het sporten hebben haar al meermaals 'gered' in tijden van stress, aldus de realityster. Actrice Lena Dunham kwam tot dezelfde conclusie: na zestien jaar medicatie nemen voor haar angst en depressie, ontdekte ze de voordelen van sporten.

Zo doe jij het: Het is wetenschappelijk bewezen dat in je lichaam endorfines, oftewel gelukshormonen,  vrijkomen na een sportsessie (je hebt vast al gehoord van de runners high). Last van stress? Skip die drukke fitness en ga een rondje joggen, fietsen of wandelen in de natuur.

Shailene Woodley's ontspannende avondroutine

Shailene woodley tips om te relaxen

Zo doet zij het: Shailene Woodley begrijpt het belang van een rustgevende avondroutine. De actrice zegt zich te ontspannen terwijl ze haar gezicht grondig reinigt en verzorgt voor het slapengaan. Nadien leest ze in bed met een kop thee.

Zo doe jij het: Jezelf mentaal klaarmaken om te slapen is een vaak vergeten, maar uiterst belangrijk deel van de dag. Ontwikkel een vast avondritueel om je dag relaxed af te sluiten. Oefen bijvoorbeeld in mindfulness door heel bewust tijd te nemen om je gezicht te wassen en pamperen. Win-win, want je gaat rustig slapen en eindigt met een gereinigde, gevoede huid.

Lees ook: Tips om thuis te relaxen