Dit is het simpele en extreem efficiente workout trucje achter een bubble butt

Geüpdatet op 8 Juni 2017 door Isabelle Vander Heyde
Dit is het simpele en extreem efficiente workout trucje achter een bubble butt Instagram @JenSelter

Goed nieuws in de fitness afdeling: je hoeft slechts een kleine aanpassing in je sportroutine door te voeren voor dat hoge, ronde stel billen dat tegenwoordig je hele Instagram feed overspoelt -beter bekend als de “bubble butt”.

Minder goed nieuws: het trucje draait eigenlijk om optische illusie, al train je er wel degelijk je billen mee! Het draait eigenlijk allemaal om de abductor machine -het toestel waar je met beide benen tegen twee “duwkussens” moet plaatsnemen en die zo ver mogelijk naar buiten duwt door je benen te spreiden. Het geeft je billen, dijen én de binnenkant van je benen een stevige workout. Waar je normaal echter braaf blijft zitten tijdens die beweging, heffen bubble butt aanhangers hun achterwerk op, wat een instant lift geeft aan hun billen. Diehards draaien zich zelfs om en plaatsen hun handen op de zitstoel.

Dat het sexy oogt én je bilspieren heel erg flatteert, weze duidelijk, maar heeft het ook extra effect? Eigenlijk niet. Experts oordelen dat de beweging even efficiënt -maar zeker niet beter- werkt als de gezeten variant. Hij is ook niet gevaarlijk, waardoor je er tegelijk eigenlijk niets verkeerds mee doet. Het enige extraatje dat het je oplevert, is een sexy filmpje of foto.

Er wordt trouwens op gewezen dat wie snel een échte bubble butt wil, best vanuit staande houding sport of evenwichtsoefeningen uitvoert. Dit omdat je bij beiden verschillende spiergroepen aanspreekt, waar je op een kunstmatig toestel heel selectief te werk gaat. Vooral evenwichtsoefeningen -zoals deze barre workout routine- en reeksen met een rekker, TRX of swiss ball klaren heel snel het klusje. Voer twee weken lang elke ochtend één van boven vernoemde routines uit en voor je het weet, pronk je zelf met een J-Lo achterstel!