10 Anti-cellulitis smoothies

Geüpdatet op 8 Februari 2017 door ELLE België
10 Anti-cellulitis smoothies

De constante strijd tegen cellulitis is voor velen dagelijkse kost. Vooral op de alom bekende probleemzones geeft de appelsienhuid zich niet zomaar gewonnen! ELLE helpt je graag een handje: ontdek hieronder tien smoothierecepten die jou kunnen helpen om cellulites te voorkomen.

Natuurlijk is deze strijd enkel effectief in combinatie met een evenwichtig dieet, regelmatig sporten, specifieke massages, enz. Verder wordt het ten zeerste aangeraden groenten en fruit te eten die laag zijn in calorieën, een ontgiftende werking hebben, antioxidanten bevatten en vetverbrandend zijn.

Kortom: drink de juiste sapjes en maak er waardevolle bondgenoten van in jouw gevecht tegen de sinaasappelhuid.

1- De druivensmoothie

druivensmoothie

Druiven hebben een drainerende werking en helpen het lichaam te ontgiften. Blauwe druiven bevatten een aanzienlijke hoeveelheid antioxidanten alsook een stof die het dichtslibben van bloedvaten tegengaat.

Benodigdheden: 100g blauwe druiven, ¼ ananas, 50g frambozen en 3 ijsblokjes.

Voorbereiding: Spoel de druiven en de frambozen. Snijd de ananas in stukjes. Ga tekeer met je mixer en voeg de ijsblokjes toe. Tast toe!

1/

2- De groene thee smoothie

thééé-vert

Groene thee staat bekend om zijn antioxiderende en vetverbrandende werking. De thee ondersteunt het metabolisme en stimuleert het lichaam extra calorieën te verbranden. Een kopje, anyone?

Benodigdheden: 2 kiwi’s, groene thee, sap van 1 citroen, 1 eetlepel honing en 3 ijsblokjes.

Recept: Schil de 2 kiwi’s en snijd ze in kleine stukjes. Laat de groene thee een tijdje trekken in heet water en laat het afkoelen. Mix vervolgens de kiwi, groene thee en het citroensap. Voeg 1 eetlepel honing en 2 ijsblokjes toe en voilà!

2/

3- De abrikozensmoothie

abricot

Abrikozen bevorderen de bloedcirculatie en werken vochtafdrijvend. Deze fruitsoort is bovendien arm aan calorieën dus ideaal voor in onze smoothie te verwerken!

Benodigdheden: 100g abrikozen, 15g frambozen, sap van een halve citroen en 3 ijsblokjes.

To do: Neem je mixer erbij en blendt de abrikozen met de frambozen, het citroensap en de ijsblokjes. Drink smakelijk ;-)!

3/

4- Watermeloensmoothie

watermeloen

Watermeloen helpt het lichaam om zich te zuiveren van gifstoffen en beperkt de vorming van cellulitis. Bovendien bevat deze fruitsoort slechts een minimum aan calorieën want ze bestaat maar liefst uit 95 procent water.

Benodigdheden: ¼ watermeloen, 25cl spuitwater, het sap van een halve citroen, 2 aardbeien en 3 ijsblokjes.

How to: Mix alle bovenstaande ingrediënten tot een verrukkelijke smoothie. Tast toe!

4/

5- De groene smoothie

smoothie-vert

Groene groenten en fruit bevatten over het algemeen weinig calorieën en zouden bovendien super gezond zijn vanwege de hoge concentraties vezels, vitamines en mineralen.

Benodigdheden: 1 komkommer, 4 appels, het sap van een 1 limoen, 1 krop sla en 3 ijsblokjes.

Voorbereiding: Mix de komkommer met de appels, citroensap, de kropsla en de ijsblokjes. Slurp ze!

5/

6- De rode vruchtensmoothie

rodevruchten

Rode vruchten bevatten heel wat vezels en antioxidanten. Ze geven je snel een indruk van verzadiging en bovendien houden we enorm van hun zoete smaak!

Benodigdheden: 100g granaatappelpitten, 100g frambozen, 100g bessen, 100g braambessen en 3 ijsblokjes.

Instructies: Mix de grantaatappelpitten, de frambozen, de bessen, de braambessen en de ijsblokjes en verkrijg een overheerlijke smoothie.

6/

7- De sinaassmoothie

orange

Iedereen weet dat appelsienen boordevol vitamine C zitten. Bovendien bevatten ze een hoog aantal vezels en eiwitten waardoor ze perfect binnen een dieet passen.

Benodigdheden: het sap van 4 appelsienen, ½ papaja, 1 tomaat, 30g bosbessen, 2 eetlepels gojibessen en 3 ijsblokjes.

How to: Mix het sinaasappelsap met de halve papaja. Voeg de tomaat, bosbessen, gojibessen en ijsblokjes toe. Mix nog een keer en beleef een flinke boost! Deze smoothie is ideaal als ontbijt.

7/

8 - De kiwismoothie

kiwi

Een kiwi bevat slechts 25 calorieën (!) en is een belangrijke bron aan vitamines A en C.

Benodigdheden: 2 potjes witte yoghurt, 4 kiwi’s, 2 eetlepels agavesiroop, een handvol gedroogde gojibessen en 3 ijsblokjes.

To do: Mix de witte yoghurt met de kiwi’s, agavesiroop, gojibessen en ijsblokjes in een blender en klaar is kees!

9- De tomatensmoothie

tomatooo

Tomaten worden niet voor niets in vele diëten opgenomen: ze bestaan voor ruim 90 procent uit water en zorgen voor een goede afvoer van afvalstoffen uit het lichaam.

Benodigdheden: 2 tomaten, 2 wortels, het sap van 1 gele citroen, het sap van 1 limoen en 3 ijsblokjes.

Receptje: Mix de tomaten met de wortels en het citroen- en limoensap. Voeg de ijsblokjes toe en geniet!

8/

10- De Ananassmoothie

ananas

De ananas is een wondermiddel in cellulitisbestrijding. Deze vrucht heeft namelijk een natuurlijk vetverbrandingsmechanisme en dat is exact wat we nodig hebben!

Benodigdheden: een halve ananas, 3 witte perziken, 2 yoghurtjes en 3 ijsblokjes.

Recept: Mix de halve ananas met de perziken en de yoghurt. Voeg de ijsblokjes toe, mix het geheel nog een keer en proef deze lekkernij!

Foto’s van Pinterest.

(Stagiaire Elise Van de Meulebroucke)