‘Make a Splash!’: betere sanitaire en hygiënische voorzieningen voor kinderen

Gepubliceerd op 2 juli 2021 door Commercieel team
‘Make a Splash!’: betere sanitaire en hygiënische voorzieningen voor kinderenMake a Splash

Hygiëne was nooit eerder zo’n actueel onderwerp. Maar thuis de handen wassen en naar een proper toilet gaan is lang niet voor iedereen vanzelfsprekend.

Maar liefst twee miljard mensen hebben geen toegang tot sanitaire basisvoorzieningen. Dat heeft gevolgen en niet in het minst voor vrouwen en kinderen, die door het gebrek aan een WC en douche thuis worden blootgesteld aan intimidatie en geweld.

Make a Splash!

UNICEF en LIXIL (de Japanse wereldleider op gebied van sanitair) startten samen het ‘Make a Splash’-initiatief waarbij ze samen de hygiënecrisis aanpakken. Met de ontwikkeling van het SATO-toilet en de SATO-tap willen ze kinderen wereldwijd toegang geven tot propere voorzieningen. Een schoon toilet en een voorziening om je handen te wassen helpen kinderen gezond te blijven en infectieziekten te voorkomen. Maar een veilig toilet betekent ook dat kinderen niet in een veld of op een afgelegen plek hun behoefte hoeven doen en daardoor mogelijk in gevaar komen. Bovendien zien jonge meisjes zich vaak genoodzaakt om te stoppen met school wanneer er geen veilig toilet beschikbaar is. Voor de ontwikkeling van vrouwen wereldwijd is proper sanitair dus een conditio sine qua non.

Energy for Life

Ook sanitair merk GROHE, dat deel uitmaakt van LIXIL, springt mee op de kar en lanceert dit jaar de campagne ‘Energy for Life’, waarmee ze het bewustzijn rond sanitaire hygiëne willen vergroten. Zo doneert de fabrikant per verkocht deelnemend GROHE douchesysteem, doucheset of thermostatische mengkraan, 1 euro aan het ‘Make a Splash’-initiatief. Het doel? Eén miljoen euro verzamelen om zo’n 50.000 kinderen thuis van een toilet te voorzien. "Opgroeien in een schone en veilige omgeving is het recht van ieder kind. Basistoiletten en handwasvoorzieningen thuis en op school zijn cruciaal om kinderen gezond te houden en de verspreiding van ziekten te voorkomen”, aldus Carla Haddad Mardini, Director, Private Fundraising and Partnerships Division bij UNICEF.

Heb je nood aan een nieuwe douche of heb je plannen om je badkamer te renoveren of vernieuwen? Dan kan ook jij je steentje bijdragen aan ‘Make a Splash!’ door te investeren in een deelnemend GROHE douchesysteem. Douchen is voor velen onder ons een moment waarvan we genieten en waarbij we onze batterijen opladen. Een korte maar krachtige douche geeft ons ‘s ochtends energie om goed aan de dag te beginnen. De douchesystemen van GROHE hebben niet alleen een stijlvol design, maar zijn ook eenvoudig te monteren. Verschillende maten douchekoppen en meerdere straalsoorten garanderen maximaal doucheplezier. Lees meer op energyforlife.grohe.be

UNICEF beveelt geen enkel bedrijf, merk, product of dienst aan. De afgebeelde kinderen zijn geen begunstigden van UNICEF-programma's.

Dit artikel werd opgesteld in nauwe samenwerking met GROHE.
grohe.be

 

LEES OOK:

Indigo, het instagrammable hotel voor een weekendje Antwerpen

DIY: zo kan je jouw eigen T-shirt of sweater borduren

Petit Bateau zet zich elke dag in voor een duurzamere toekomst