Deze make-up wil je lenen/stelen van je lief

Geüpdatet op 4 maart 2019 door Laure Vandendaele
Deze make-up wil je lenen/stelen van je lief

Make-up voor mannen is niet nieuw, maar beleeft momenteel een momentje. Tijd voor de nieuwste male-up!

Make-up voor mannen beleeft - nog maar eens - een momentje. Nieuw is het niet: de oude Egyptenaren en new wavers waren behendig met kohl, Jean Paul Gaultier verbond zijn naam in de nineties aan een make-uplijn voor mannen en nilliesgezichten Pete Wentz, Jared Leto en Adam Lambert zetten de term ‘guyliner’ op de kaart. Vandaag zijn YouTube-fenomenen Patrick Starrr, James Charles en Manny Gutierrez beter in make-up aanbrengen dan jij. Of die make-up in kwestie voor vrouwen of mannen bestemd is, maakt niets uit. Of zoals blogger Joppe De Campeneere het een aantal jaren geleden omschreef: ‘Make-up has no gender.’

Vandaag richten verschillende merken hun pijlen op de mannelijke markt. Chanel lanceerde ‘Boy de Chanel’, een door Arthur ‘Boy’ Capel geïnspireerde make-uplijn voor mannen, met een foundation, wenkbrauwpotlood en lippenbalsem. Ook het Britse Rimmel pakt uit met producten om wenkbrauwen en baarden bij te kleuren en te kammen. Peter Philips gebruikte de Face & Body-foundation en het wenkbrauwpalet van zijn Backstage-collectie tijdens het meest recente pre-fall mannendefilé in Tokyo. Givenchy trekt de koppelkaart en nodigt mannen én vrouwen uit om de producten uit de vernieuwde Mister-lijn (met healthy glow-gel, matterende stick en wenkbrauwproducten) te gebruiken. Want sharing is caring. Maar pas op, deze beautyproducten mag je nooit ofte nimmer delen met BF of BFF.
LEES OOK: deze make-upproducten mag je delen met je BFF

Ook in de parfumwereld vervaagt de grens tussen mannen en vrouwen. Nicheparfumerie Fin du Jour versterkt haar gender-free aanpak met de komst van uniseks parfummerk Room 1015. Ook de parfums van Byredo, Diptyque en Parle Moi de Parfum vinden aanhang bij een m/v-publiek.

BEKIJK HIER: ELLE Beauty Spy test de mannenmake-up van Chanel

Shopping