Dit heb je gemist: reclameposter verandert plots in zomerbar

Gepubliceerd op 22 July 2019 door Commercieel team
Dit heb je gemist: reclameposter verandert plots in zomerbar

Je kent het wel: reclamecampagnes met een groep gelukkige (en mooi gebruinde) vrienden die samen genieten van de ondergaande zon, terwijl ze ijskoude biertjes met elkaar delen in een paradijselijke strandbar. Zulke zomerse taferelen kunnen je vaak de ogen uit steken, zeker wanneer je op een overvolle bus zit die te laat is gekomen, nét op de dag dat je een belangrijke presentatie hebt bij de baas.

Maar vorige donderdag was anders dan gewoonlijk. Voor één dag kwam zo’n reclameposter op de drukke Generaal Jacqueslaan in Brussel tot leven. Het resutaat: een paradijselijke Corona zomerbar die de tientallen bezoekers voor héél even deed dagdromen van een zonnige vakantie ver weg van hier.

Wonen en werken in de hoofstad is niet altijd een cadeau. Drie van de vijf Brusselaars vindt de werkdruk te hoog en we zitten samen bijna meer dan 8 dagen per jaar in de auto onderweg naar het werk; dat zorgt ervoor dat Brussel bij de Europese top hoort van filesteden. Tel daar nog eens minstens 140 dagen regen per jaar bij en je snapt waarom we allemaal dringend een vakantie nodig hebben. Jammer genoeg is dit niet meteen de stad die je associeert met witte stranden en palmbomen; maar dat moet ook niet. Door deze actie liet Corona de Brusselse pendelaars genieten van de kleine dingen in het leven, wat helemaal overeen komt met hun filosofie "This Is Living".

 

Van gehaaste kantoormedewerkers tot nieuwsgierige buurtbewoners, van nationale influencers tot toevallige voorbijgangers: iedereen werd getrakteerd op een hoognodige pauze van de dagelijkse sleur. Pal onder het gigantische 36m2 grote reclamebord werden de bezoekers getrakteerd op gemoedelijke DJ-sets van dance helden DJ Atari en Kid Noize. Normaal gezien zetten deze jongens de boel op stelten in nachtclubs en festivals, maar voor de gelegenheid speelden beiden een DJ-set waarbij je jezelf op een terras in Ibiza waande.

Ontdek hier het exclusief interview met DJ Kid Noize tijdens het event:

De campagne van Corona wou de Brusselaars eraan doen herinneren te genieten van de kleine momenten in het leven. Meer dan enkele vrienden en een lekker drankje heb je immers niet nodig om de knop even om te draaien. Indien we allemaal af en toe zulke momenten met elkaar kunnen delen zou onze dagelijkse pendelrit iets draaglijker zijn!

#ThisIsLivingBE
#BrusselsNeedsABreak

Dit artikel werd geschreven in samenwerking met Corona. 
www.corona.com
www.facebook.com/coronaextrabelux/