Brussels City Doll’s, de niet-te-missen tentoonstelling

Geüpdatet op 18 Oktober 2018 door Commercieel team
Brussels City Doll’s, de niet-te-missen tentoonstelling

Brussels City Dolls: wanneer kunst, creativiteit en expressiviteit samenkomen om de liefdadigheidsacties van United Fund for Belgium te steunen.

Voor deze tijdelijke tentoonstelling daagde AG Real Estate handelaars, studenten en kunstenaars uit om hun creativiteit de vrije loop te laten op mannequinpoppen en ze in echte kunstwerken om te toveren. 30 bekende en erkende kunstenaars en professionals zullen hun werken tentoonstellen in het centrum van Brussel langs een artistiek parcours van 4 km gaande van shopping center City2 tot aan het Poelaertplein.

Als belangrijke speler in de Brusselse vastgoedsector wil AG Real Estate het imago van de hoofdstad oppoetsen. Brussels City Dolls kadert binnen deze dynamiek en wil met deze originele actie de Brusselaars verzamelen in het stadscentrum.

Een dream team van kunstenaars!

AG Real Estate is erin geslaagd een bonte mix van artiesten en professionals te verzamelen die de diversiteit en multiculturaliteit van Brussel vertegenwoordigen. Onder de deelnemers zijn er architecten, schilders, street artists, stylisten, grafisten, beeldhouwers, beeldende kunstenaars, keramisten, humoristen, zangers, handelaars, kunststudenten, make-up artiesten, decorateurs, etc.

Dit zijn alle deelnemers:

Juan Kiti for Justine Henin, Alex Vizorek, Debora Velasquez, Caroline Notté, Yorick Efira, Louves, Pierre Lallemand en Guy Haarscher,  Marie Warnant, Mermic, Patou Saint Germain, Kool Koor, Caroline Moxhon, ALVARI, Tia Jourdan, Pascale Chirstoffel en Léa, Mino1 Ponti, Archi 2000, Françoise De Smet, Pictanimo for Aurélie Van Daelen & Luigi Pistorio, Sigrid Sandker, William Zacaria, Michaella Riesi (mimi), Kathleen Henocque (Kath Muah), Esmeralda Ammoun, Joni Brown, Isabelle de Moffarts (Isa M), Redforest en de winkels Di, Neuhaus en Bart Smit van City2.

De tentoonstelling Brussels City Dolls brengt zo verschillende domeinen en talenten samen in originele werken. De kunstenaars laten hun creativiteit spreken doorheen verschillende thema’s: toekomstvisies, vrouwelijkheid, natuur, mode, levensvreugde, herinneringen, zen, belgitude, etc.

Brussels City Dolls zal vanaf 11 oktober de binnenstad opfleuren, maar steunt daarnaast ook een goed doel. Op 14 november worden de werken per opbod verkocht in het Stadhuis van Brussel. De opbrengst is voorbehouden voor liefdadigheidsprojecten ten voordele van kinderen. United Fund for Belgium zal AG Real Estate advies geven in de keuze van de begunstigden.

Van de opbrengst zal 60% overgemaakt worden aan United Fund for Belgium. De overige 40% zal gebruikt worden om de artiesten te vergoeden (30%) en de organisatie van de tentoonstelling deels te bekostigen (10%).

Voor meer informatie over United Fund for Belgium: http://www.ufb.be

Volg Brussels City Dolls op sociale media:
https://www.facebook.com/bxlcitydolls en https://www.instagram.com/bxlcitydolls/

Dit artikel kwam tot stand in nauwe samenwerking met Brussels City Dolls.