Hoe heeft deze onderneemster haar droom waargemaakt?

Gepubliceerd op 16 November 2018 door Commercieel team
Hoe heeft deze onderneemster haar droom waargemaakt?

Dankzij een duw in de rug van Woman Up by Contrex, heeft Ariane Van Houdt haar professioneel project ‘Little Trouble’ kunnen waarmaken.

1/
Maak je dromen waar 

Omdat veel vrouwen kampen met een tekort aan calcium en magnesium, positioneert mineraalwatermerk Contrex zich al langer als een favoriet onder vrouwen. Ondertussen ondersteunt Contrex vrouwen ook om hun professionele en persoonlijke dromen te realiseren. Samen met het crowdfunding platform Ulule coacht Contrex in 2018 beginnende onderneemsters. Ze krijgen financiële ondersteuning, worden bijgestaan door specialisten én zijn zeker van extra media-aandacht. Eén van deze projecten is de duurzame kledij van ‘Little Trouble’ die kinderen zelf kunnen inkleuren.

BUITEN DE LIJNTJES KLEUREN

Op je eigen kleren tekenen? Op de T-shirts en sweaters van ‘Little Trouble’ mag het. Ariane Van Houdt, de 33-jarige mama van Lex en Fleur en dé vrouw achter de hippe kledingcollectie vindt het immers belangrijk dat kinderen zichzelf mogen zijn en zich creatief kunnen uitleven: ”Het hoeft absoluut geen perfect ingekleurde tekening te zijn. Integendeel. Het gaat om authenticiteit en persoonlijkheid. Als mama vind ik dat een belangrijke boodschap. En dit wil ik nu ook aan andere ouders en kinderen meegeven.”

2/
Hoe heeft deze onderneemster haar droom waargemaakt? - 1

De collectie bestaat uit twee lijnen. De ‘Colour me happy’ T-shirts hebben catchy slogans als ‘Colour outside the lines’, ‘Snoeper’ en ‘Topstuk’ en mag je inkleuren met de bijgeleverde textielstiften. De gezichtjes op de tekeningen van de ‘Create magic’ lijn moeten dan weer afgewerkt worden: met sproetjes, een snor of een brilletje. Kortom, de ‘Little Trouble’ T-shirts zijn kledingitems die kinderen met veel trots kunnen dragen en veel cooler dan een tekening op de ijskast. Voor fiere mama’s, papa’s, meters en peters die houden van matching outfits is er trouwens ook een volwassenenlijn.
Maar de kledingstukken zijn ook zonder personalisatie door hun subtiele, mooie zwart-wit prints ook perfect op zich te dragen.

3/
Hoe heeft deze onderneemster haar droom waargemaakt? - 3

Ariane kiest bovendien voor duurzaamheid: een beperkte oplage, fairtrade gemaakt en inkt op waterbasis. De kledingstukken zijn daardoor niet-toxisch en dus beter voor je kind. Via Woman Up by Contrex heeft dit inspirerende project nu een stevige boost gekregen. Ariane blaakt alvast van zelfvertrouwen: “De stap naar een eigen zaak was te groot. Ik twijfelde of het concept zou aanslaan, of ondernemen iets voor mij was en of ik dit kon combineren met een eigen gezin. Ook het gebrek aan de nodige financiële middelen heeft me lange tijd tegengehouden. Maar het feit dat Contrex haar schouders 

4/

WAT IS WOMAN UP BY CONTREX? 

  • Een selectie van projecten van vrouwelijke onderneemsters.
  • Ondersteuning bij het lanceren van een crowdfunding campagne.
  • Coaching en advies van experten.
  • Promo filmpje.
  • Professionele PR campagne.
  • Visibiliteit op de sociale media kanalen van Contrex en Ulule. 

Dit artikel werd geschreven in samenwerking  met Contrex en Little Trouble.
www.contrex.be