ELLE test: de allereerste mascara van Chanel met 3D geprint borsteltje

Geüpdatet op 31 juli 2018 door Laure Vandendaele
ELLE test: de allereerste mascara van Chanel met 3D geprint borsteltje

Chanel goes high tech en lanceert de allereerste mascara met een 3D geprint borsteltje. Wij zijn geïntrigeerd.

Aangezien je mascara om de 6 maanden (max) aan vervanging toe is, kan het geen kwaad om op voorhand uit te zoeken welke je volgende wimpervriend wordt. De nieuwe Volume Révolution mascara van Chanel belooft extreem volume, heeft een klontervrije formule én een borsteltje dat uniek is in de beautywereld.

Deze parfums nemen je mee in de voetsporen van Coco Chanel

Het zit namelijk zo: het borsteltje kwam namelijk niet zomaar van de fabrieksband maar uit een 3D printer gerold. Dat gebeurde bij de Franse start-up Erpro 3D Factory dat maar liefst zes machines inzette om dagelijks 50.000 borsteltjes (per maand zijn dat er één miljoen!) te printen. Het borsteltje heeft een honingraatstructuur en heeft heel kleine uitsparingen waardoor de hoeveelheid product heel precies op de wimpers wordt verdeeld. Omdat de formule ook effectief in het holle borsteltje zit, kan je verschillende laagjes over elkaar aanbrengen zonder het opnieuw in de tube te stoppen. (wat mascara betreft geldt immers: hoe minder pompen, hoe beter). Hiermee is Chanel de allereerste make-upgigant die op grote schaal gebruik maakt van de 3D printing techniek.

mascara chanel

GETEST

Tot zover de indrukwekkend klinkende theorie maar in de praktijk willen we natuurlijk gewoon XXL wimpers. Heb je daarvoor een 3D geprinte mascaraborstel voor nodig? Yup. Le Volume Révolution scheidt de wimpers, zorgt voor het beloofde volume en er zijn geen klontertjes te bespeuren. Bovendien zit de mascara in een mooie stijlvolle tube, wat ook altijd mooi meegenomen is.

LEES OOK:

deze waterproof mascara's overleven iedere poolparty

12 weetjes die je moet weten over mascara

10 mascara's voor XXL wimpers

Meer beauty op onze Pinterest board

Le Volume Revolution de Chanel Noir 10, € 36,00. Nu al verkrijgbaar via de webshop van Chanel, vanaf 27 augustus in de parfumerie.