Streetwear label Doublet wint de prestigieuze LVMH-prijs

Gepubliceerd op 7 Juni 2018 door Maxine Detaellenaere
Streetwear label Doublet wint de prestigieuze LVMH-prijs

Masayuki Ino, de ontwerper van het Japanse streetwear merk Doublet, mag zich de winnaar van de 2018 LVMH Grand Prize noemen.

De Japanner werd gekozen uit negen veelbelovende finalisten, waaronder Academie van Antwerpen-alumnus Rushemy Botter en Lisi Herrebrugh van het trending label BOTTER. Masayuki Ino neemt een beurs van 300 000 euro mee naar huis en krijgt een jaar lang mentorschap van LVMH.

Delphine Arnaud, oprichtster van de LVMH-prijs en executive vice president van Louis Vuitton gaf uitleg bij de winnaarkeuze: "We waren onder de indruk van de hedendaagse vindingrijkheid die Masayuki Ino aan de dag legt in zijn ontwerpen, waarbij hij urban  toetsen infuseert met een frisse poëzie."

Zo gaat er opnieuw een gerenommeerde modeprijs naar een streetwear label - het Amerikaanse Supreme won maandag nog de CFDA-award voor Menswear Designer of the Year - een opmerkelijke trend die het steeds toenemende belang van streetwear in de modewereld in de verf zet.