7 vragen voor Sam Ruben, de ambitieuze jongeman achter “Wild Shot Production”

Gepubliceerd op 31 januari 2018 door ELLE Partner
7 vragen voor Sam Ruben, de ambitieuze jongeman achter “Wild Shot Production”

3 jaar geleden richtte Sam Ruben op 18-jarige leeftijd 'Wild Shot Production' op, onder de slogan: "It's our task to realize your project". Dit audiovisuele productiehuis, gelegen in hartje Brussel, zette al enkele hoogwaardige videos op zijn palmares. Wij interviewden speciaal voor jou de grondlegger van dit project.

Stel jezelf voor in enkele woorden...
Ik heet Sam Ruben. Ik ben 21 jaar oud en startte 3 jaar geleden mijn eigen audiovisueel productiehuis 'Wild Shot Production' op. We realiseren onder andere videoclips, reclamespots, documentaires en andere audiovisuele producties.

Waar hou jij je vooral mee bezig?
Ik hou mij vooral bezig met het verwezenlijken van videoclips en reclamespots. Dat zijn de creaties waar ik mij het meest in kan uitleven en waar ik mijn verbeelding de vrije loop kan laten. Ik vind het leuk om deze projecten van a tot z regisseren.

Uit wat of wie haal je inspiratie? Wie zijn jouw voorbeelden?
Ik word vooral geïnspireerd door wat er zich allemaal afspeelt op het Amerikaans grondgebied. Mijn stijl is heel eclectisch. Ik kijk vooral naar verschillende soorten videoclips. Het inspireert mij enorm hoe bijvoorbeeld regisseur Zac Facts werkt voor artiesten als Tory Lanez, Colin Tilley of Dave Mayers. Zijn creaties zijn heel gewaagd en ik hou ervan hoe hij buiten de lijntjes kleurt en alle normen en waarden overboord gooit.

Welke creatie zal jou altijd bijblijven? 
Ik ben fan van de film "The Danish Girl". De beelden zijn tot in de perfectie bewerkt en ik vind dat de sfeer van de jaren 1900 op een heel realistische manier is overgenomen. Dat is iets waar ik naar streef binnen mijn projecten: de samenhang van compositie en licht zodanig uitdiepen dat mijn onderwerp volledig tot zijn recht komt.

Daarnaast blijven ook videoclips in het algemeen mij bekoren. Vandaag de dag worden dat kortfilms, kleine verhalen op zichzelf, zoals de scopitones in de jaren '60. Ik denk bijvoorbeeld aan False Alarm van The Weeknd, geregisseerd door Ilya Naishuller.

Zou je durven zeggen dat videos onmisbaar zijn geworden op sociale media?
Ja, videos zijn tegenwoordig heel belangrijk. Een video maakt of kraakt een product of artiest. Slechte muziek kan in de hitlijsten belanden door een goede videoclip.  Videos zijn onmisbaar op sociale media, soms meer dan foto's. Het is een geweldige manier van communiceren en een boodschap overbrengen.

Wat zijn jouw dromen als videograaf?
Mijn droom is om internationaal door te breken met mijn videoclips of reclamespots. Ik zou zo graag samenwerken met Amerikaanse of Engelse artiesten. En vooral mijn passie kunnen blijven uitoefenen.

En wat zijn je plannen voor 2018?
Vanaf januari zijn we volop bezig met videoclips in het buitenland en ook met enkele reclamespots. Maar ik blijf mij vooral 100% inzetten voor al mijn projecten.