Hoe Hyacinth Bouquet plots een stijlicoon werd

Geüpdatet op 3 oktober 2017 door Laure Vandendaele
Hoe Hyacinth Bouquet plots een stijlicoon werd

Of je nu 'Bucket' of 'Bouquet' zegt, één ding is zeker: Hyacinth B, de koningin van de Schone Schijn is een stijlicoon tegen wil en dank.

Als Hyacinth Bucket/Bouquet de wereld één ding geleerd heeft, is het wel dat echte rijkdom vanbinnen (of tussen de twee oren) zit en dat je van een beetje excentriciteit, luxe en hang naar overdaad niet doodgaat. Het werd een levensstijl die ook in de hoogste regionen van de modewereld op bijval kan rekenen. Ook de pompeuze creaties op de catwalks van high fashion merken zoals Gucci, Dolce & Gabbana en Valentino sluiten aan bij deze onbescheiden manier van leven. Oases van diepgroen, riante kleurenboeketten, stoutmoedige borstelstreken van bladgoud, parelmoer en fluweel.

hyacinth bucket pronails nagellak

LEES OOK: dit zijn de meest iconische nagellakkleuren

Ook het Belgische nagellaklabel Pronails laat zijn jaren nadat 'Keeping Up Appearances' van de buis verdween nog inspireren door de vrouw die luidop droomde van een 'Mercedes, sauna and room for a pony'. De nieuwe 'Lady of House' collectie trekt de kaart van de overdaad, snobisme en koninklijke luxe. Alles kleurtjes uit de collectie met hoog 'more is more'-gehalte zijn sans gêne overgoten met een glanslaagje eigenzinnigheid en zelfrelativering. De typische Vlaamse bescheidenheid is in deze collectie ver te zoeken.

LEES OOK: 16 Belgische beautymerken