Alles Cannes: de drukke business achter rode loper juwelen

Geüpdatet op 19 Februari 2018 door Isabelle Vander Heyde
Alles Cannes: de drukke business achter rode loper juwelen

Zoom op de geheime business achter de rode loper: wie beslist welke juwelen de sterren dragen, wanneer gebeurt dat en is er naast de grote modehuizen ook plaats voor kleinere labels? Hoe zit het met de security en hoeveel is het gemiddelde sterrenjuweel eigenlijk waard? 

Het ELLE TV team ontdekte op het filmfestival in Cannes een opmerkelijke gewoonte: sterrenstylisten kiezen vaak pas last-minute de looks waarin ze hun beroemde cliënteel de rode loper op sturen! De jurk, het kapsel, de accessoires: er ligt meestal niets vast en in de uren voor een verschijning proberen stylisten nog zoveel mogelijk spullen bijeen te schrapen. Modehuizen reageren daarop door hun eigen showrooms in de Franse badstad te openen, kwestie van heel snel op een eventuele vraag te kunnen reageren.

Met dank aan Messika voor de unieke backstage ervaring in Cannes en het Global Gift Gala en H&M, & Other Stories en Julia June voor de looks.