10 cosmeticalabels van eigen bodem

Geüpdatet op 3 oktober 2017 door Isabelle
10 cosmeticalabels van eigen bodem

Eigen kweek, maar dan in je beautycase! Wij zochten en vonden tien kwaliteitsvolle beautylabels van eigen bodem. #BelgianPower: 

1/

Seconde Nature  10 cosmeticalabels van eigen bodem 14

Wat? De slow cosmetique producten van landgenote Perrine Rase bestaan uit puur natuur ingrediënten in plaats van synthetische bestanddelen. Bovendien werden de klassieke "recepten" van de cosmetica herzien: de meeste producten bestaan voor 60% uit water, wat eigenlijk verkwisting is -want eigenlijk niet nuttig is. Bij Seconde Nature werd water vervangen door het deugddoende sap van de Aloë Vera wonderplant.

Onze crush: l'Huile Précieuse, een verzorgende olie die de voordelen van verschillende biologische oliën combineert met die van zeealgen. Uitstekend om een droge, doffe huid weer helemaal op te peppen. (€62,50)

huile-precieuse-regenerante

2/

Evocure

Schermafbeelding 2016-07-05 om 13.09.20

Wat? Evocure bestaat sinds 2013 en profileert zich als "medische cosmetica". Bedoeling? De teken van huidveroudering afremmen en tegen gaan. Door een hoge concentratie van actieve bestanddelen in haar producten én de verkoop van speciale toestellen (zoals de micro needler) kan je thuis het verzorgingsritueel van professionelen nabootsen. De producten bevatten geen parabenen, polyethyleen, kleurstoffen of comedogenen en zijn dus ook geschikt voor gevoelige huiden.

Crush: de micro needler voor het gelaat. Dankzij dit toestelletje pas je thuis eenvoudig de micro needling techniek toe. Beauty redactrice MaryNo testte het alvast voor je uit, haar verdict: "na vier weken is mijn teint frisser, met een gezonde, roze blos. Mijn huis voelt ook zachter en sterker aan, ik zou zeker van een verbetering spreken."

10 cosmeticalabels van eigen bodem 15

3/

Self

10 cosmeticalabels van eigen bodem 13

Wat? Duurzaamheid in een potje, dat vind je bij Self. Het Belgische label gaat prat op haar natuurlijke filosofie met producten die volledig vrij zijn van parabenen, artificiële geuren en kleuren, en andere chemische bestanddelen. Ook van dierentesten is er hier geen sprake, we love!

Crush? De Body Wash met natuurlijke oliën.

10 cosmeticalabels van eigen bodem 6

4/

 Bee Nature 

10 cosmeticalabels van eigen bodem 12

Wat? Bee Nature staat voor een klein, maar alom geprezen gamma van zeven producten op basis van...honing! Dat laatste heeft een voedende, helende, verzachtende en oxidatieremmende werking en wordt al sinds de Oudheid gebruikt om de huid te laten stralen en wonden te verzorgen. Bovendien doet het dienst als promotor voor andere activa: dankzij de aanwezigheid van honing worden andere plantaardige extracten beter door de huid geabsorbeerd.

Crush? De handcrème! Voor één keer is die niet plakkerig, met een hyper lichte textuur. De zachte honinggeur heeft ook een oppeppende werking. (€13)

10 cosmeticalabels van eigen bodem 1

5/

Delbove

10 cosmeticalabels van eigen bodem 2

Wat? In 1965 ontwikkelden Roger en Marion Delbôve een lijn verzorgingsproducten op basis van homeostase, een techniek waarbij het interne evenwicht van het huidorganisme wordt verbeterd. Die eerste lijn werd later aangevuld met een eau de beauté, wat samen de Rituel Sorcière -sterproduct van het label- zal vormen. Vandaag bestaat de "heksenverzorging" uit 21 natuurlijke, biologische producten op basis van medicinale bestanddelen voor lichaam en gelaat.

Crush? Het Plénitude masker, bedoeld voor droge huid op de handen en het gezicht, zot boordevol antioxidanten, regenererende stoffen en anti vrije radicalen. Op termijn gaat het masker roodheden en oneffenheden tegen. (€51)

10 cosmeticalabels van eigen bodem 3

6/

Thala

10 cosmeticalabels van eigen bodem 4

Wat? Thala is het geestekind van de Belgisch-Tunesische Sandra Wauquaire, die een reeks producten bedacht op basis van vijgenolie -één van de schoonheidsgeheimen uit haar geboorteland. Dit en andere oliën worden verwerkt in de geest van de aromatherapie, de wetenschap van geuren en hun gunstige werking op ons lichaam. Resultaat: een rijke lijn die je lichaam en gelaat tot in de diepte verwent en verzorgt.

Crush? Sérum Corps, een hydraterende olie tegen huidveroudering, die de regeneratie van cellen in de hand werkt. (€69)

10 cosmeticalabels van eigen bodem 5

7/

JYB 

10 cosmeticalabels van eigen bodem 10

Wat? Bio en Belgisch, de producten werden op zo'n natuurlijk mogelijke manier vervaardigd -al geven de makers erachter toe dat een 100% natuurlijke lijn een onmogelijke utopie is. Duurzame verzorgingen dus, die speciaal ontwikkeld zijn met oog op het hectische leven in de stad. Leuk extraatje: het merk richt zich zowel op vrouwen als mannen. Wij doken vorig jaar trouwens het indrukwekkende JYB labo in, ontdek hier hoe dat is afgelopen! 

Crush? De Best Friends is een all-in-one crème die eenvoudigweg àlles doet. Het kalmeert een geïrriteerde huid door muggebeten, "blust" een verbrande velletje, verzorgt kleine wondjes en geeft er nog een hydraterende boost bovenop. Een must op vakantie! (€19,90)

10 cosmeticalabels van eigen bodem 7

8/

Rainpharma

10 cosmeticalabels van eigen bodem 8

Wat? Het op en top Belgische Rainpharma wil eerlijke, no-nonsenseproducten op de markt te brengen voor een stralende huid, een gezond gewicht en een sterk lichaam. Naast de klassieke huidverzorgingsproducten kan je er ook terecht voor voedingssupplementen en de zogenaamde Rainshakes, een gamma kwalitatieve eiwitshakes. Vul dit aanbod aan met een ingenieus huidverzorgingssysteem en een uitgebreide lijn natuurlijke verwenproducten voor het lichaam, en je wil er nooit meer weg!

Crush? De badolie, die je dagelijkse bad omtovert tot een moment van pure verwennerij en je huid een ferme hydraterende boost geeft. (€23,95)

bath-oil

9/

IMWE 

10 cosmeticalabels van eigen bodem 9

Wat? Nog zo'n label dat wortelt in de aromatherapie. Imwe beroept zich op de gunstige effecten van geuren en natuurlijke bestanddelen. Het merk hanteert een strenge duurzame filosofie en werkt enkel met lokale producten, ecologisch verantwoorde technieken en sociaal duurzame ondernemingen.

Crush? De lichaamsmelk op basis van kokos voor droge huid, die zelfs de meest hardnekkige ruwe plekjes weet glad te strijken. De melk is ideaal tijdens de winter, wanneer de huis helemaal uitdroogt en minder gewapend is tegen externe factoren. (€36)

10 cosmeticalabels van eigen bodem 11

(Via ELLE Belgique, MaryNo Vekemans)