We love: de Lot 700 collectie van Levi’s

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door Natalia Tjurina
We love: de Lot 700 collectie van Levi’s

15_H2_01_WOMENS_FIT_RANGE_GROUP_2_246_CMYK

Hoera, het is een…. denimlijn! Met de fonkelnieuwe Lot 700 collectie heeft Levi’s zijn denimfamilie opnieuw uitgebreid. Hiermee brengt Levi’s niet alleen een ode aan de vrouw in al haar vormen en maten, maar introduceert het merk ook een nooit eerder geziene stretchtechnologie.

Begin jaren 30 van de vorige eeuw bracht Levi’s de allereerste denimbroek voor vrouwen op de markt. De 701 was aanvankelijk erg populair onder welgestelde vrouwen die hun vrije tijd doorbrachten op de paardenranch. Dat de 701 later tot een waar fashion item uitgroeide, hebben we zonder twijfel te danken aan niemand minder dan Marilyn Monroe die vaak in de broek te spotten viel.

levis-6-w724
Geïnspireerd door de cowboy cultuur brachten rijke vrouwen hun vrije tijd door op een 'dude ranch', mét een Levi's 701 rond de billen.

 

163452101-3ff 004
Marilyn Monroe draagt een Levi's 701 op de set van 'Clash By Night'.

Om verder te bouwen op het iconische karakter van deze 701 lanceerde Levi’s deze zomer de Lot 700 collectie met niet één, maar zes denimklassiekers. Wij vlogen naar New York voor de lancering (het verslag daarvan lees je hier) waar Jennifer Sey, Global Chief Marketing Officer bij Levi’s, ons meer vertelde over deze gloednieuwe lijn:

1/

15_H2_01_WOMENS_FIT_RANGE_GROUP_2_123_CMYK

Wat heeft Levi’s aangezet tot deze nieuwe lijn?
“Twee jaar lang hebben we onderzoek gevoerd onder vrouwen uit verschillende landen en diverse culturen om te luisteren naar hun noden en verlangens. Wat bleek, vrouwen hebben een hekel aan het ganse winkelproces. Net als wanneer je gaat shoppen voor ondergoed of badkledij, kan de zoektocht naar de juiste denimbroek erg frustrerend en confronterend zijn. Heel veel vrouwen zijn er bovendien van overtuigd dat denimbroeken enkel voorbestemd zijn voor slanke modellen met ellenlange benen. Onze missie werd al snel duidelijk: komaf maken met dit idee door broeken te maken voor élke vrouw, ongeacht haar kledingmaat, lichaamsvorm of persoonlijke stijl.”

Hoe hebben jullie dat concreet klaargespeeld?
“Terwijl vijf jaar geleden nog de regel ‘wie mooi wil zijn, moet lijden’ gold, willen vrouwen vandaag een combinatie van stijl en comfort. Net hier komt onze gloednieuwe stretchtechnologie die we voor deze collectie ontwikkeld hebben bij kijken. Dankzij deze geavanceerde technologie passen de denimbroeken rond gelijk welk figuur en blijven ze bovendien op hun plaats zitten, de hele dag door. Je kan je jeans dus gerust een maand lang dragen zonder die te hoeven wassen om de vorm er terug in te krijgen. Door elementen zoals naden, stiksels en broekzakken strategisch te plaatsen, zetten we bovendien de vrouwelijke vormen extra in de verf - vergelijk het maar met de contouring techniek uit de make-upindustrie.”

Het motto van Levi’s luidt “behind every woman is a great pair of jeans”. Hoe vertaalt zich dat precies in deze collectie?
“Die filosofie begint uiteraard bij een degelijke jeans, maar het draait om meer dan dat. Wij willen vrouwen inspireren om hun eigen stijl en persoonlijkheid te ontwikkelen. Wij gaan je niet zeggen hoe je een broek moet dragen, maar willen je wel graag de tools geven om je look te creëren en bieden daarbij een gevarieerd aanbod. Naast stijl en comfort, vinden vrouwen namelijk ook afwisseling een erg belangrijk aspect - ze willen een jeans voor elke mood. Met een assortiment van ‘Super Skinny’ (710), ‘Skinny’ (711), ‘Slim’ (712), ‘Straight’ (714), ‘Bootcut’ (715) en ‘High Rise Skinny’ (721) in verschillende washings en kleuren, biedt de 700 Lot keuze genoeg.”

2/

https://www.youtube.com/watch?v=se1432DmFaA

Levi’s heeft een sterke persoonlijkheid. Hoe blijven jullie collectie na collectie trouw aan jullie DNA?
“Wat Levi’s Levi’s maakt, is de achterkant van de jeans: de typerende stiksels, het rode label en de leren patch. Het zijn iconische symbolen die je meteen met het merk associeert. Terwijl ze in voorgaande collecties eerder naar de achtergrond geduwd werden, hebben we ze voor de Lot 700 collectie terug prominenter gemaakt om het iconische karakter van Levi’s in de verf te zetten.”

Tenslotte, waar moeten vrouwen volgens jou op letten bij het passen van een jeans?
“Het belangrijkste aspect is hoe je je voelt in een jeans. Je moet je goed, mooi en comfortabel voelen om zelfzekerheid en attitude uit te stralen. Een vrouw die zich goud in haar vel voelt, kan de wereld aan en daar gaat werkelijk niets tegenop. Laat je ook niet dicteren wat je wel of niet kunt dragen, volg je gevoel en doe je zin!”

Shop de collectie online en in geselecteerde Levi's stores.

Lees onze review van de 700 Lot collectie in het septembernummer, nu in de winkel!

Natalia Tjurina