WK-babe is nieuwe gezicht Ice Watch

Gepubliceerd op 2 februari 2015 door ELLE België
WK-babe is nieuwe gezicht Ice Watch

AXELLEHORLOGE

Geruchten deden al een tijdje de ronde en zijn bij deze bevestigd: 'WK-babe' Axelle Despiegelaere is het nieuwe gezicht van Ice Watch. 

WK-babe wordt model
Axelle Despiegelaere, een naam die waarschijnlijk een belletje doet rinkelen? Ja hoor, de Belgische persoonlijkheid en overigens die-hard supporter van de Rode Duivels, wist Jean-Pierre Lutgen (CEO van Ice-Watch) te overtuigen met haar uitstraling. "Zoals vele anderen in België was ik gecharmeerd door die jonge onbekende die er met haar spontaneïteit, frisheid en enthousiasme uitsprong tijdens de wereldbreker in Brazilië. Ik ben heel blij dat ze het gezicht van ons merk wil zijn, want deze vrouw straalt volgens mij perfect het dynamische en de toegankelijkheid van Ice-Watch uit", vertelt Lutgen ons.

Modellencarrière in aantocht?
Het merk associeert zich graag met jongeren die ervoor gaan en hun passies najagen, maar met hun beide voeten op de grond blijven en Axelle is zo iemand. Haar voorgangers, zwemmer Florent Manaudou en autorenner Marco Wittmann, deden het horlogemerk in het verleden ook alle eer aan als uithangbord. Het begin van een veelbelovende modellencarrière voor de Belgische? "Ik wil me eerst focussen op m'n studies vooraleer ik een modellencarrière kan overwegen. Maar dit is een unieke kans waar ik geen neen tegen kon zeggen", aldus Axelle. "Ice-Watch is een jong en Belgisch merk, wat ook de reden is waarom ik onmiddellijk deel wilde uitmaken van zo'n geweldige campagne. Een echte eer!"

De trotse Belgische met de nieuwste Ice-Watch rond haar pols © Karima El bajaj
De trotse Belgische Axelle met de nieuwste Ice-Watch rond haar pols © Karima El bajaj
jean-pierre-lutgen---axelle-despiegelaere---marc-lagrange
Axelle met kunstfotograaf Marc Lagrange en CEO Jean-Pierre Lutgen

Axelle op haar mooist
De Antwerpse kunstfotograaf Marc Lagrange zegt niet vaak toe om met commerciële merken in zee te gaan, maar ook hij was gecharmeerd door de 17-jarige Axelle. "Ik moet mezelf er in kunnen terugvinden" verklaart hij over de samenwerking met het horlogemerk, "en Ice-Watch is zo'n succesverhaal waar ik graag aan wou meewerken." Originaliteit, een zorgvuldige compositie en sterke persoonlijkheden, zijn kenmerkend voor het werk van Marc Lagrange. Hoewel hij toegeeft dat het een uitdaging was om met de Belgische schone en eveneens onervaren model samen te werken, "maar alles liep ook heel vlotjes”, luidt het.

De campagnebeelden voor Ice-Watch met aspirerende model Axelle Despiegelaere

Axelle-2-ice-glamAxelle-1-ice-glam

(Stagiaire Karima El bajaj)