Heb je je ooit afgevraagd of je dagcrème zich kan aanpassen aan je emoties of het weer van de dag? Bij Shiseido is dit futuristische idee niet alleen een droom: het is een concreet onderzoeksthema. Tussen technologische innovaties, hyper-sensoriële texturen en een moderne kijk op schoonheid, zet het Japanse merk de toon voor liefhebbers van beauty routines die effectiviteit combineren met ultiem zintuiglijk genot. Focus op de Bio-Performance lijn, waar wetenschap en schoonheid elkaar ontmoeten om onze verzorgingsroutines te revolutioneren.

Neem een crème of serum uit je badkamer. Achter hetgeen je in je handen houdt – de verpakking, het gewicht, de kleur van het product, de geur, het etiket met ingrediënten – schuilt een hele wereld vol innovatie. Bedrijven duwen de wetenschappelijke onderzoek steeds verder door vooruitstrevende studies en tests te doen, alleen met het doel om ontdekkingen te doen waarvan we ons nu niet kunnen voorstellen dat ze ooit werkelijkheid worden.

Wetenschappelijk ontwikkelde skincare

Shiseido, een eeuwoud Japans merk, behoort tot die bedrijven die altijd vooroplopen in de wetenschap. Dit blijkt uit de vele patenten die ze bezitten. Een merk dat al vroeg begreep dat je, om doeltreffend aan de behoeftes van de huid te voldoen, verder moet kijken dan oppervlakkige oplossingen. Een aangename cosmetica is goed, maar niet voldoende.

Nathalie Broussard, Directeur Wetenschappelijke Communicatie bij Shiseido, bevestigt: “Wat we zoeken, is niet alleen corrigeren, maar vooral de huid helpen om zich beter te verdedigen, weerbaarder en mooier te worden doorheen de tijd. Ons doel is om de huid te begeleiden in haar natuurlijke werking, zelfs in het dagelijks leven.”

En laten we eerlijk zijn: er zijn veel aanstichters van schade en die zullen alleen maar toenemen door de stijgende vervuiling en klimaatverandering. Koude in de winter, hittegolven in de zomer, milieustress, voortdurende blootstelling aan schermen of te korte nachten zijn factoren die de huidbarrière versteken. Dit is waar Shiseido innoveert met de Bio-Performance lijn, ontworpen als een ware cosmetische schild voor de huid.

Shop hier

Bio-Performance is een beetje zoals het wonderkind op de cosmetische markt. Achter deze naam zitten jaren van onderzoek en uiterst precieze formules, maar ook bijzondere aandacht voor het sensorische genot dat elk product geeft. Omdat realistisch gezien: een effectieve crème is geweldig, maar als deze plakkerig is of de geur je niet bevalt, eindigt het waarschijnlijk achter in de kast.

Drie topproducten van de lijn verdienen extra aandacht: het Skin Filler Serum Duo en de Hi-Force crème, de nieuwe aanwinst in de lijn.

Het magische Skin Filler Serum Duo

Je hebt vast wel gehoord van hyaluronzuur, dat beroemde ingrediënt dat belooft de huid voller te maken. Maar wist je dat de moleculaire grootte de effectiviteit kan beperken? Dat is waar Shiseido een doorbraak maakt met hun gepatenteerde MolecuShift technologie.

Het concept? Twee complementaire serums die samenwerken. ‘s Avonds breng je een serum aan met compacte moleculen om diep door te dringen. ‘s Ochtends bevrijdt het tweede serum de moleculen die hun volume herwinnen om de huid van binnenuit voller te maken. Resultaat? Een gladdere, vollere huid en een waouh effect al vanaf de eerste toepassingen. Zoals Nathalie Broussard zegt: “Het is een behandeling die inspeelt op de sterke vraag van consumenten voor snel zichtbare resultaten terwijl het ook voordelen op de lange termijn biedt.”

Nieuwkomer Hi-Force Cream

De recente nieuwkomer waar veel over gesproken wordt, is de Hi-Force crème, perfect voor de wintermaanden. Rijk, maar niet afsluitend, is ze geformuleerd om de huidbarrière te versterken en de weerstand van de huid te verbeteren. “Het is niet zomaar een gewone hydraterende crème. Ze werkt diep om de huid sterker te maken en beter bestand tegen externe agressies”, benadrukt Nathalie Broussard.

shop hier

Focus op wetenschap en de zintuigen

Wat Shiseido onderscheidt is niet alleen hun wetenschappelijke expertise. Het is ook hun vermogen om van elk product een unieke zintuiglijke ervaring te maken. Want verzorging is niet alleen een stap in onze beauty-routines: het is een moment van plezier, zelfs van troost. “De zintuiglijke ervaring is van essentieel belang in onze formules. Een textuur die smelt op de huid, een rustgevende geur… Deze elementen dragen bij aan het algemene welzijn dat een verzorging kan bieden”, zegt Nathalie Broussard.

En dat is niet alleen om te plezieren. Volgens Shiseido’s onderzoeken kunnen de emoties die je voelt tijdens het aanbrengen van een product de toestand van de huid beïnvloeden. Kortom: goed voor je lichaam zorgen is ook een manier om je goed te voelen in je hoofd.

Cosmetica vs esthetische ingrepen

In een wereld waarin injecties en niet-invasieve esthetische behandelingen populairder worden, welke rol is er nog voor cosmetica? Voor Shiseido zijn deze twee werelden niet tegenstrijdig, maar kunnen ze elkaar aanvullen. “Cosmetica zal nooit volledig medische ingrepen vervangen, maar blijft een zachte en toegankelijke optie, vooral voor degenen die hun huid op een natuurlijke manier willen behouden”, zegt Nathalie Broussard.

Bovendien is de trend duidelijk: consumenten willen niet per se 10 jaar jonger lijken. Ze willen er simpelweg fris uitzien, minder gespannen, minder vermoeid, maar zonder de tekenen van de tijd volledig weg te vegen. “Vrouwen willen tegenwoordig dat men zegt dat ze er goed uitzien, dat ze gezond zijn. Niet dat ze er stijf of kunstmatig uitzien,” vat Nathalie Broussard samen.

De toekomst van schoonheid

Hoewel wetenschap alomtegenwoordig is in de huidige verzorging, belooft de toekomst van schoonheid nog veel meer verrassingen. Nathalie Broussard noemt ideeën die rechtstreeks uit een sciencefictionfilm lijken te komen: crèmes die zich in real-time aan de behoeften van de huid kunnen aanpassen, of die veranderen afhankelijk van het weer of emoties. “Wie had 20 jaar geleden gedacht dat men de huid zou kunnen vullen met een simpele crème? Toch zijn we hier nu. De technologische vooruitgang zal onze beauty-routines blijven transformeren”, besluit ze.

En we kunnen niet wachten om te ontdekken wat de toekomst in petto heeft!