How to: één korte oefening voor buik en billen

Geüpdatet op 12 Mei 2017 door Isabelle Vander Heyde
How to: één korte oefening voor buik en billen

Geen tijd voor of zin in een uitgebreide workout? Onze Franstalige collega’s zochten en vonden de oplossing –met de hulp van personal trainer Séverine Jacinto: één oefening die in enkele minuten op buik- en dijspieren inwerkt. 

Waarschuwing! Begin rustig aan deze oefening. Ook al voel je niets op het moment zelf (een droom!), heeft hij meer impact dan je denkt. Wie te snel te hard wil gaan, zal dat ’s anderendaags met extreem stijve spieren moeten bekopen (een nachtmerrie die ondergetekende meemaakte…).

Hoe? 

In onderstaande video toont Séverine hoe het moet, we vertalen even voor je:

1. Kniel neer, maar hou je rug mooi recht en trek je buik in. Haal diep adem.

2. Adem uit terwijl je je buik zo hard mogelijk intrekt en kantel lichtjes naar achter. Het is belangrijk je rug goed recht te houden, je buikspieren aan te spannen en niet te overdrijven: wie te ver naar achter gaat, zal haar spieren alleen maar overlasten.

3. Klaar! Herhaal deze oefening dagelijks een tiental keer, na een week heb je er het equivalent van een uur fitness op zitten. Het positieve aan deze workout is dat hij je spieren in de lengte aanspreekt, en dus niet voor dikkere, uitgezette spieren zorgt.

Moeilijker:  

Om de oefening nog efficiënter te maken, kan je na het kantelen lichtjes je armen naar boven brengen en weer laten zakken. Minder gemakkelijk dan het klinkt!