Crush van de dag: Virgil Abloh ontwerpt Lockit-armband voor het goede doel

Gepubliceerd op 18 februari 2020 door ELLE België
Crush van de dag: Virgil Abloh ontwerpt Lockit-armband voor het goede doel

Virgil Abloh ontwierp de zilveren Lockit-armband voor Louis Vuitton. Met de #MAKEAPROMISE-campagne wil het modehuis Unicef steunen.

De Lockit-armband is verkrijgbaar in vier kleuren: zwart, oranje, groen en blauw met gele accenten. Voor die kleuren haalde designer Abloh inspiratie uit zijn Spring-Summer 2020 collectie voor Louis Vuitton. Aan de Lockit-armband hangt ook een hangslotje. Dat slotje staat symbool voor de belofte om kinderen te helpen. De inspiratie hiervoor komt van het slot dat Georges Vuitton ontwierp in 1890 om de koffers van zijn klanten veiliger te maken.

Voor kinderen in nood

Met de #MAKEAPROMISE-campagne wil Louis Vuitton kinderen helpen die het slachtoffer waren van oorlogen en natuurrampen. Zo gaat er per verkocht armbandje €100 euro naar Unicef. De organisatie geeft kinderen in nood toegang tot zorg, onderwijs en bescherming.

Lockit-armband, Louis Vuitton, Virgil Abloh, Unicef
Armband in zwart, €390
Lockit-armband, Louis Vuitton, Virgil Abloh, Unicef
Armband in oranje, €390

De Lockit-armband is vanaf 21 februari verkrijgbaar op louisvuitton.com en in geselecteerde Louis Vuitton-boetieks.

(Stagiaire Tori Machiels)

De fashionvideo van vandaag :
ZO KRIJG JE EEN SLANKERE TAILLE ZONDER DIEET OF SPORT