M.A.C lanceert een op Aaliyah geïnspireerde make-uplijn

Gepubliceerd op 3 April 2018 door Laure Vandendaele
M.A.C lanceert een op Aaliyah geïnspireerde make-uplijn

Are you that somebody...die binnenkort de M.A.C winkel leeg shopt?

Het is gebeurd! M.A.C Cosmetics gaat - op grote vraag van de fans - een Aaliyah make-uplijn op de markt brengen. Dat maakte het make-upmerk via sociale media bekend. De collectie zal bestaan uit een oogschaduwpalette, vier lippenstiften, drie lipglossjes en een bronzing poeder en is geïnspireerd door de liefde van de fans en jaren 90 glam. Yes, babygirl!

 

Met deze collectie wil de cosmeticagigant een eerbetoon brengen aan de zangeres die in 2001 na een vliegtuigcrash overleed. Ze werd amper 23 jaar.  Aaliyah was op dat moment op het hoogtepunt van haar carrière en maakte wereldhits zoals 'Are you that Somebody', 'Try Again' en 'Rock the Boat'. Vlak voor haar dood zette ze ook haar eerste stapjes in de filmwereld. Zo was onder meer te zien in 'Romeo Must Die ' en leende haar stem aan de animatiefilm 'Anastasia.' Het is niet de eerste keer dat M.A.C een collectie aan een overleden zangeres opdraagt. In september 2016 bracht M.A.C met een make-upcollectie hulde aan zangeres Selena die in 1995 werd neergeschoten na een concert.

aaliyah mac try again
Aaiyah in haar iconische 'Try Again' outfit, 2001

Ook Kim Kardashian is een Aaliyah-fan. De realityster (die blauwe oogmake-up weer helemaal op de kaart zet) verkleedde zich in oktober voor een Halloweenfeestje in de betreurde zangeres. Kim haalde zich met haar kostuum - de iconische glitterbeha, choker en baggy broek uit de 'Try Again' video - heel wat kritiek op de hals. Aaliyah-fans vonden het immers niet gepast dat Kim zich de zwarte identiteit van de zangeres toe-eigende.

De collectie is vanaf eind juni verkrijgbaar in de winkels en via maccosmetics.be.