De kasjmier revolutie: in 20 jaar naar sexy fair trade

Gepubliceerd op 6 Maart 2018 door Commercieel team
De kasjmier revolutie: in 20 jaar naar sexy fair trade

Achter NOT SHY zitten Olivier Criq en Jean-Pascal Candau, twee kasjmierliefhebbers die 20 jaar geleden besloten om in het avontuur te stappen. Dit liefdesverhaal is ontstaan tijdens de ontmoeting met Mongolië en China.

NOT SHY, is een 100% Frans knowhow merk, maar werkt ook nauw samen met lokale producenten die Olivier Criq en Jean-Pascal Candau regelmatig bezoeken om hun goede werkomstandigheden, de kwaliteit van de productie en het welzijn van de geiten te garanderen. Het merk handelt dus met respect voor de arbeiders en daar staan we volledig achter!

Het merk bracht een revolutie teweeg in de manier waarop kasjmier wordt gedragen. Door het te combineren met leer, huid en kant is een modieuze maar nog steeds sexy-sober couture-spirit ontstaan. Naarmate de trends zich ontwikkelden, breidde het duo hun collecties uit met perfecto' s, plaids en kits, altijd uit 100% kasjmier.

De kasjmier revolutie: in 20 jaar naar sexy fair trade - 1

NOT SHY heeft ook een lijn van reinigingsproducten zoals shampoos of waszakken, ontworpen om klanten te helpen bij het verzorgen van hun kleding.

Tegenwoordig is het merk goed ingeburgerd op de nationale en internationale markt en distribueert het meer dan 450.000 stuks per jaar (waaronder 350.000 van 100% kasjmier) aan meer dan 800 klanten.

Bovendien viert het merk zijn 20e verjaardag!  Bij deze gelegenheid creëerde ze 20 capsule collecties. NOT SHY flirt met fantasie. Ze spelen met verschillende halslijnen die de schouders doen schitteren, voor een chique, zachte en licht brutale touch! 20 jaar oud en het overvolle verlangen om steeds meer vrouwen te verleiden.

Dit artikel is geproduceerd in nauwe samenwerking met NOT SHY.