Happy together: 5 modecollabs die je niet mag missen in 2020

Gepubliceerd op 13 januari 2020 door Lore Ginneberge
Happy together: 5 modecollabs die je niet mag missen in 2020

Niet altijd, maar vaak is 1 + 1 veel meer dan 2. Geen wonder dus dat zoveel (mode)labels de handen in elkaar slaan, met mooie en unieke projecten als resultaat. Ook in 2020 worden er opnieuw boeiende koppeltjes gevormd. Dit zijn de modecollabs waar we het hardst naar uitkijken:

Gucci x Disney

Aan alle Disney-fanaten die er graag fashionable voor de dag komen: Gucci dropte eerder deze maand een collab van jewelste met 's werelds bekendste cartoonfamilie ter ere van Chinees nieuwjaar op 25 januari. Alessandro Michele wist zijn sprookjesachtige beeldtaal ingenieus te combineren met de vintage Disneyfiguren uit onze jeugd. Het resultaat oogt verrassend luxueus, denk zijden hemdjes met subtiele prints, net als klassieke bruine koffers en tassen.

De collectie is online verkrijgbaar en in geselecteerde Gucci-boetieks.

Mytheresa x Prada

Na collabs met onder meer Dries Van Noten, Off-White en Burberry slaat luxewebshop Mytheresa dit jaar de handen in elkaar met Prada. Samen zullen ze de eerste mannencollectie lanceren op de website, waarna 'Mytheresa Men' een vaste categorie wordt.  Deze eerste collectie baadt helemaal in een nineties sportsfeertje, denk technische stofjes gegoten in monochrome silhouetten. Very Prada, zoveel is zeker.

 

De fashionvideo van vandaag :
ZO KRIJG JE EEN SLANKERE TAILLE ZONDER DIEET OF SPORT
Dit bericht bekijken op Instagram

 

EXCLUSIVE: Tap into fluid silhouettes and reimagined tie-dye techniques with @Prada and #MytheresaMen's exclusive capsule collection. #PradaxMytheresaMen #Prada #MytheresaExclusive

Een bericht gedeeld door Mytheresa Men (@mytheresa.men) op

De collectie is nu te koop via Mytheresa.com. Ideetje voor valentijn?

IVY PARK x Adidas

Het jaar zou niet compleet zijn zonder een stevige sportcollab om naar uit te kijken. In 2020 is het niemand minder dan Beyoncé die - nu al - met de eer gaat lopen van beste sportieve samenwerking. Haar athleisure label IVY PARK wist Adidas te strikken voor een reeks uniseks looks, met schoenen en accessoires inbegrepen. Zweten in stijl, dat is ons motto voor het komende jaar.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

IVY PARK January 18

Een bericht gedeeld door Beyoncé (@beyonce) op

De collectie is verkrijgbaar vanaf 18 januari.

Café Costume x Marylène Madou

Marylène Madou en Café Costume bundelen de krachten en creëren drie kleurrijke voeringen toepasbaar op elk Café Costume-stuk. Pimp je pak met een Paradise Jungle, Shiro Bekko of Meandering Snakes-printje uit de archieven van Belgisch printontwerper Marylène Madou, die de ontwerpen stuk voor stuk met de hand tekende en nadien herwerkte voor deze collectie. Business aan de buitenkant, feestje aan de binnenkant!

café costume mdoecollab

Verkrijgbaar vanaf februari 2020 bij Café Costume.

Dior x Air Jordan

Ook een grootse sneaker launch kan niet ontbreken. Het is dit voorjaar echter geen Kanye West of Virgil Abloh die de harten van sneakerheads sneller doet slaan, maar een modecollab tussen Dior designer Kim Jones en Nike Air Jordan. De schoen zal officieel als 'Air Jordan 1 High OG Dior' door het leven gaan, maar wordt nu al de 'Air Dior' genoemd. De schoen werd voorgesteld op Art Basel in Miami en zal te koop zijn vanaf april.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Made in Italy to superlative luxury standards, the new, limited edition #DIORJORDAN silhouette reflects both the timeless appeal of the sneaker itself and Dior's emblematic style, crafted from the finest leather, edge-painted by hand and in the shade known evocatively as 'Dior Grey' since the Maison's founding. A remix of the iconic Jumpman Wings logo is embossed on the upper and features the words "AIR DIOR", underscoring the cross-cultural creative exchange between @MrKimJones and the iconic sports label (@jumpman23) for the #DiorMenFall 2020 collection. The Nike Swoosh is filled out with the #DiorOblique motif, also embodying the exceptional know-how of two leading brands. ⁠ #DiorMiami ⁠ © @Jackie_Nickerson⁠

Een bericht gedeeld door Dior Official (@dior) op

Meer modenieuws?