Interview: lingerie talk met Doutzen Kroes

Gepubliceerd op 2 September 2016 door Elise
Interview: lingerie talk met Doutzen Kroes

Een geluksslipje heeft ze niet, maar of ze dat nodig heeft? Het 32-jarige Nederlandse topmodel hing haar Victoria's Secret-vleugels nog maar aan de wilgen of een andere bijzondere samenwerking bood zich aan... 

Doutzen koos voor een label dichterbij huis, letterlijk zelfs: een label met Hollandse roots. Ze is de nieuwe brand ambassador van Hunkemöller en neemt met haar eigen collectie voor het label de fakkel over van Sylvie Meis.

Doutzen Stories

Kroes was van schets tot slip betrokken bij het ontwerpproces wat resulteerde in de "Doutzen Stories". Opvallend is het vele kant, het sexy karakter en de jaren vijftig feeling. Hoewel Doutzen haar man Sunnery liefst verleidt in een "donkerrood, haast bordeaux" setje, is deze collectie vooral donker, met veel zwart en azuurblauw.

Wat lingeriecampagnes betreft is de voormalige Angel allesbehalve aan haar proefstuk toe. Kijk maar naar de verleidelijke en zelfverzekerde look op de beelden. Hoewel het ooit anders was. Ze herinnert zich haar eerste lingerieshoot als een bijzonder stresserende ervaring. Piepjong en onzeker. Vandaag heeft ze alle gêne laten varen. Ze zit overduidelijk goed in haar vel en straalt. Wat een lijf - zelfs na twee kids? - daar tekenen we voor.

doutzen

Haar geheim?

Voor Doutzen is het toppunt van sensualiteit een positieve uitstraling. Dat vertaalt zich bij het topmodel in een fit lichaam en een daarbijhorende levensstijl. De belangrijkste factor voor haar goddelijke lijf is... eten! (YES!) Ze is - net als zusje Rens - altijd al het boegbeeld geweest van gezond, biologisch en eerlijk voedsel. Ze blijft in shape door bewust om te gaan met wat ze naar binnen speelt en geeft toe: ook de brooddozen van haar man en kiddo's moeten eraan geloven. Fanatieke low fat restricties legt ze zichzelf niet (meer) op. Een oersimpele regel voor een fris Fries meisje.

Niet alleen op culinair vlak maar ook in haar levensstijl probeert ze consequent de groene streep door te trekken. Tot in de lingeriewereld? Daar is het nog net iets te vroeg voor, zo blijkt. Een goed ideetje voor haar volgende lijn, belooft ze.

Maar eerst uitkijken naar de eerste collectie op 31 oktober.