Nicola Formichetti shoot Diesel-campagne met iPhone

Gepubliceerd op 12 november 2013 door Laure Vandendaele
Nicola Formichetti shoot Diesel-campagne met iPhone

NicolaFormichettiDiesel

De Tribute Collection van Nicola Formichetti voor Diesel is een eerbetoon aan het DNA van het Italiaanse modehuis. De ontwerper plukte jeans en leder uit de archieven van het label en schoof die elementen prominent naar voren in de nieuwe capsulecollectie. De bijhorende campagne is helemaal nu en werd met volledig met een iPhone vastgelegd.

Nicola Formichetti aan het roer bij Diesel, dat kon weinig anders dan vonken geven. Het Italiaanse modehuis en de ontwerper delen duidelijk hetzelfde DNA en Formichetti betreurt zijn vertrek bij modehuis Thierry Mugler dan ook geen seconde.
De voormalige stylist van Lady Gaga nam voor de nieuwe Tribute Collection van Diesel geen genoegen met een ordinaire fotocampagne. Samen met fotograaf Nick Knight en enkele nieuwe media creativo’s werkte Formichetti een revolutionaire modecampagne uit die volledig met een iPhone werd ingeblikt. Door het gebruik van bekende foto en video apps zet dit project zich op de kaart als nieuw en modern visueel concept.

Het eerste deel van de Tribute Collection, waarvoor Formichetti hoofdzakelijk jeans uit de kast haalde, ligt nu in de winkel. Het lederluik van de capsulecollectie is vanaf februari 2014 verkrijgbaar.