Moederdag tip: twinning looks door Marylène Madou x JBC 

Gepubliceerd op 4 mei 2020 door Isabelle
Moederdag tip: twinning looks door Marylène Madou x JBC 

Marylène Madou, een naam die rijmt met authentiek, lokaal en heel veel prints, slaat de handen in elkaar met JBC. Het resultaat is een ultra vrolijke moeder/dochter capsulecollectie die zowel moederliefde als lente viert. 

Het wordt een ietwat vreemde moederdag dit jaar, maar dat staat de creativiteit van ’s lands designers niet in de weg. Meer zelfs: nadat de Limburgse printontwerpster Marylène Madou aan het begin van de lockdown uitpakte met een reeks limited edition dierenprints, verrast ze nu met een samenwerking met JBC. Concreet ontwierp ze vier prints, trouw aan haar huisstijl geïnspireerd door flora en fauna, die twee kinderjurkjes en negen volwassen stukken sieren. Ideaal voor twinning fanaten! 

Madou is één van de weinige ontwerpers die alles nog zelf met de hand tekent. Ze gebruikt ecologische inkt en laat al haar stofoverschotten recycleren binnen Europa. Op die manier geeft ze invulling aan een nieuw type luxe, dat inzet op authenticiteit en duurzaamheid. Ook voor de samenwerking met JBC hielt ze vast aan haar DNA: “Ik heb heel nauw met het designteam samengewerkt. Het was enorm boeiend om samen op zoek te gaan naar de juiste verhouding tussen commercieel en designer. Het is belangrijk dat de collectie voor iedereen draagbaar is.” De twee bloemenmotieven uit de capsule maakte ze met dikke viltstiften, de vogelprint is een herbewerking van de Madou klassieker kaketoe en dan is er ook nog de typische ruit die je in haar eigen collecties vaak terugvindt. 

Leuk weetje: voor de ontwerpster in 2017 haar eigen label lanceerde, werkte ze een tijdje voor JBC. "Toen Marylène bij ons solliciteerde als designer viel onmiddellijk haar talent op om mooie en originele prints te maken in gewaagde kleurcombinaties. Zij heeft een uitzonderlijk smaakgevoel en weet zeer goed wat ze wil. Dus toen we op zoek gingen naar jonge designers voor collaps was de keuze dan ook snel gemaakt", herinnert CEO Ann Claes zich daarover. De samenwerking verliep dan ook op gekend terrein voor beide spelers en dat is te zien aan de spontane, mooie collectie die eruit voortvloeide.

Vanaf 2 mei wordt de collectie op de webshop van JBC gelanceerd. Na de lockdown is de collectie ook te verkrijgen bij JBC winkels.