Pandora lanceert Charm for Change campagne met Unicef

Gepubliceerd op 19 november 2019 door Isabelle Vander Heyde
Pandora lanceert Charm for Change campagne met Unicef

20 november is World Children’s Day en Pandora grijpt die gelegenheid aan om Unicef een hart onder de riem te steken.

World what? Geen zoveelste marketingdatum, wel de dertigste verjaardag van de aanname van het verdrag inzake de rechten van het kind in de Verenigde Naties. Elk jaar sinds 1989 worden wereldwijd tal van acties gevoerd, onder andere door Unicef, om de rechten en levenskwaliteit van kinderen overal te verbeteren.

Pandora viert deze bijzondere datum met de Charms for Change campagne en brengt een smiley armband met vrouwelijk icoontje als knipoog naar de inspanningen die Unicef wereldwijd voert om jonge meisjes toegang tot onderwijs te verlenen. De opbrengst van de armband gaat integraal  naar Unicef.  “We willen de toekomstige generatie samen met Unicef een stem geven dankzij empowerment programma’s. Miljoenen kinderen, in het bijzonder meisjes, krijgen de kans niet om naar school te gaan en miljoenen anderen maken nooit hun opleiding af. Nog anderen vechten om het recht om zichzelf te kunnen zijn en hun potentieel voluit te kunnen ontplooien. We willen ons steentje bijdragen wat deze uitdagingen betreft,” aldus Pandora CEO Alexander Lacik. 

De armband maakt deel uit van de Pandora Me collectie, waarvan het gezicht niemand minder dan de geniale actrice en activiste Millie Bobby Brown is. Geen beter gezicht om de stem van toekomstige generaties uit te dragen, lijkt ons!

Snel zijn is de boodschap, zowel armband als bedel zijn in beperkte oplage beschikbaar op via Pandora.

pandora_unicef_charm_for_change_
Bedel, €15
pandora_unicef_charm_for_change_
Armband, €69

Empowerment is tegenwoordig een woord dat op ieders lippen ligt, maar heb je ook al van (de gevaren van) fauxpowerment gehoord? Meer weten over empowerment en feministische issues, check dan zeker eens deze feministische documentaires.