6 X beautylijnen van celebs

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door Laure Vandendaele
6 X beautylijnen van celebs

makeupcelebs
Het lijstje beroemde beauties met een eigen beautylijn wordt steeds langer. Dit zijn de meest recente BB's die zich aan een uitstapje naar de wereld van blush en lipstick waagden.

LEES OOK: beautylijnen van celebs deel 1

1/

GWEN STEFANI VOOR URBAN DECAY

JenniferAnistonUD

Tien jaar geleden bracht Gwen Stefani met Harajuku Lovers een eerste collectie parfums en colognes op de markt(herinner je flesjes in de vorm van schattige popjes). Twee jaar later volgde 'L by Gwen Stefani', een parfum dat de zangeres zelf als 'vrolijk, fris en clean' omschrijft. In december ligt het meest recente beautyproject van de No Doubt-frontvrouw in de rekken. Stefani sloeg de handen in elkaar met Urban Decay en inspireerde het Amerikaanse merk tot het creëren van een oogschaduwpalette met daarin Gwens vijftien favoriete kleurtjes. In de lente van volgend jaar volgt een collectie met lippenstiften.

Urban Decay-oprichtster Wende Zomnir over de samenwerking met Gwen:

Binnenkort ligt resultaat van de samenwerking met Gwen Stefani in de winkel. Waarom nam je na al die jaren de beslissing om samen te werken met een beroemdheid?
Gwen en ik wonen al jaren in hetzelfde deel in Zuid-Californië. Onze carrières kwamen gelijktijdig van de grond, Gwen Stefani scoorde haar eerste hits met No Doubt toen ik Urban Decay oprichtte. Ik was dol op haar muziek en vond haar een interessante frontvrouw. Ze heeft een uitgesproken kledingstijl en is duidelijk gek van make-up, ik heb in haar altijd een geschikte ambassadrice gezien. Haar persoonlijke stijl is nog meer geëvolueerd, ze is een betere performer en zelfs nog mooier dan toen. Onze paden hebben de afgelopen twintig jaar meermaals gekruist maar nu was het moment aangebroken om er echt werk van te maken. Gwen zag het helemaal zitten om haar eigen make-uplijn op de wereld los te laten. Het was een intense samenwerking, ze is immers niet het type vrouw dat haar naam aan eender welk product verleent. Het duurde maanden om tot het perfecte eindresultaat te komen.

Mag ik er – Gwens stijl kennende – vanuit gaan dat er een geweldige rode lippenstift in de collectie zit?
Die kans zit erin! (twijfelt even, nvdr) Het mag eigenlijk nog niet maar ik kan je het ultieme oogschaduwpalette dat Gwen ontwierp wel tonen. De verpakking met witte, zwarte elementen en details in goud doen denken aan haar huis. Verder is ze dol op roze, vandaar de felle binnenkant van het doosje. Gwen verzamelde in het palette haar vijftien ultieme oogschaduwkleuren. Sommige zijn gebaseerd op haar haar eigen favorieten die we verbeterd hebben tot ze helemaal perfect waren. Dit palette is de ultieme synthese van Gwens persoonlijke collectie. Er zijn prachtige nude-tinten en krachtige accentkleuren in blauw, roze en goud. Op het doosje staat ook ‘Magic’s in the Make-Up’, een verwijzing naar een oude ‘No Doubt’-song.

Verkrijgbaar vanaf 1 december, 52 euro
Verkrijgbaar vanaf 1 december, 52 euro

2/

JESSICA ALBA VOOR HONEST BEAUTY

o-JESSICA-ALBA-HONEST-BEAUTY-facebook

Jessica Alba verwierf wereldwijde bekendheid als actrice maar de 34-jarige focust zich tegenwoordig vooral op haar bedrijf Honest. Wat begon als een zoektocht naar de perfecte, duurzame en ecologische spullen voor haar kinderen en huis, eindigde met een imperium van eerlijke producten. Van luiers tot tot organische babyvoeding tot plantaardig afwasmiddel, het assortiment eco-vriendelijke huis-, tuin- en keukenmiddelen van Honest is eindeloos. Een paar maanden geleden zag Alba met de lancering van Honest Beauty alweer een nieuwe droom in vervulling gaan. De beautylijn bestaat uit 82 make-up- en huidverzorgingsproducten met natuurlijke ingrediënten zoals aloë vera, kamille en goudsbloem.

Bekijk het volledige assortiment op honestbeauty.com


3/

OLIVIA PALERMO VOOR CIATÉ

PalermoCIaté
Het kattigste meisje uit ‘The Hills’ laat nogmaals van zich horen! Niet door gemene uitspraken, die behoren inmiddels tot haar reality verleden, maar met een uitstapje naar de beautywereld. De gewezen reporter voor ELLE.com mag zich sinds enige tijd immers ‘guest creative director’ bij Ciaté London noemen en lanceerde afgelopen zomer haar eerste collectie nagellakjes.
Dit najaar voegt Palermo nog een herfstig oogschaduwpalette, enkele lippenstiften en blush aan de collectie toe. De verpakkingen met roggenleer (het favoriete materiaal van Palermo) geven een chique touch aan een collectie die volgens het stijlicoon door iedereen gedragen kan worden. Hoewel Palermo een grote fan is van alle producten uit haar lijn, is het bronzer/blush duo haar absolute favoriet.

Bekijk al dat moois via deze link

4/

MARIAH CAREY VOOR M.A.C COSMETICS

MACMariah

Na grote namen als Lady Gaga, Rihanna en Carine Roitfeld strikte M.A.C niemand minder dan Mariah Carey voor het ontwerpen van een limited edition lippenstift. Die is 'nude', heeft de kleur van champagne en zit vol subtiele glittertjes, allemaal zaken die hoog op de favorietenlijst van de nineties nachtegaal staan. Ook voor de naam van het collector's item moet Carey niet al te lang nadenken, 'All I Want' is een weinig subtiele verwijzing naar wereldhit 'All I Want for Christmas' die bij fans evengoed in juli door de boxen schalt. De lippenstift zal in de Verenigde Staten vanaf 3 december in de winkels liggen, of het ideale kerstgeschenk ook in de Belgische M.A.C Stores verkrijgbaar zal zijn, is momenteel nog niet geweten. Maar dat zou ervaren online shoppers niet mogen tegenhouden het kleinood te bemachtigen.

In 2016 mogen we ons aan een volledige Mariah x MAC Beauty Icon-collectie verwachten.

'All I Want' - Mariah Carey voor M.A.C
'All I Want' - Mariah Carey voor M.A.C

5/

JENNIFER ANISTON - LIVING PROOF

image

Wie Jennifer Aniston zegt, zegt Rachel. En niet veel later 'The Rachel', het iconische kapsel van haar al even iconische Friends-personage. Ansiton groeide uit tot een waar 'haar-icoon' en dat is lang nadat de laatste aflevering van Friends werd uitgezonden nog steeds zo. Het is dus niet verwonderlijk dat de mooie actrice in zee ging met het Living Proof, het Amerikaanse haarproductenmerk dat in 2004 werd opgericht.In 2011 werd Aniston niet alleen gezicht van het merk, nadat ze zich had ingekocht in het bedrijf mag de 46-jarige zich ook nog eens mede-eigenaar van het bedrijf noemen. De shampoos van Living Proof bevatten geen parabenen en siliconen en geven het haar een stimulans waardoor het natuurlijke afwerende schild sterker wordt.

Sinds dit jaar zijn de producten van Living Proof verkrijgbaar in het betere kapsalon.

6/

DRAKE VOOR TOM FORD

6 X beautylijnen van celebs - 16
Rapper Drake heeft sinds kort zijn eigen lippenstift. Dit met dank aan ontwerper Tom Ford die een kleurtje uit het tweede deel van zijn 'Lips & Boys'-collectie aan de 29-jarige Canadees opdroeg. Een hele eer, want alle 'boys' uit de collectie (verder behoren ook Joaquin Phoenix, Ansel Elgort en Jake Gyllenhaal tot de gelukkigen) hebben hun lippenstift te danken aan het feit dat ze een serieuze indruk op de ontwerper nalieten. Of was het in het geval van Drake eerder een bedankje? De rapper bracht met het nummer 'Tuscan Leather' immers hulde aan het gelijknamige parfum van de Amerikaanse designer.

DrakeLippenstiftTomFord