Jacquemus zet een nieuwe stap met een grote partner. Lโ€™Orรฉal vertrouwt op de aantrekkingskracht van het meest besproken Franse modehuis en neemt een minderheidsaandeel om uit te breiden naar beauty.

Jacquemus is een merk dat snapt wat mensen willen zien. Na vijftien jaar ontwerpen breidt Simon Porte Jacquemus nu uit naar de beauty-industrie in partnerschap met Lโ€™Orรฉal Luxe, de groep die onder meer de make-up en parfums van Yves Saint Laurent, Valentino en sinds kort ook Miu Miu in het portfolio heeft. De financiรซle details blijven geheim, maar รฉรฉn ding is zeker: deze samenwerking markeert een strategische wending voor Jacquemus.

Op Instagram onthulde de ontwerper dat hij altijd al had gedroomd om een parfum te creรซren en dat de ambitie om een beautycollectie toe te voegen er altijd al was.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door JACQUEMUS (@jacquemus)

Een voorbeeldig traject

Sinds zijn beginjaren heeft Jacquemus zich weten te vestigen als een van de onmisbare namen in de hedendaagse modewereld, zowel door zijn creaties als zijn innovatieve benadering van communicatie. Van de iconische mini Le Chiquito-handtas tot spectaculaire shows midden in lavendelvelden of bij villa Malaparte in Capri, het merk heeft een unieke identiteit gecreรซerd met minimalistische, poรซtische en mediterrane invloeden.

 

Jacquemus beauty

Met Lโ€™Orรฉal aan zijn zijde, bouwt Jacquemus op de expertise van een cosmeticagigant om een lijn te ontwikkelen die perfect aansluit bij zijn visie. Wat we kunnen verwachten is nog niet bekendgemaakt, maar make-up, parfums en wie weet zelfs skincare kunnen een organisch verlengstuk worden van het creatieve Jacquemus-universum. Deze samenwerking belooft innovatieve collecties die zowel mode- als beautyfans zullen aanspreken.