Morobé en 42/54 organiseren een pop-up vol duurzame acties bij Rio

Gepubliceerd op 9 maart 2020 door Isabelle
Morobé en 42/54 organiseren een pop-up vol duurzame acties bij Rio

Morobé en 42/54 zetten een week lang hun tenten op bij Rio: nog tot 14 maart kan je in de Gentse concept store terecht voor een pop-up die mode, Belgische knowhow én ongebreidelde creativiteit viert.

De eerste brengt statement schoenen, het tweede staat voor kick-ass sportswear en athleisure, allebei hebben ze op en top Belgische roots. Virginie Morobé, Elodie Ouedraogo en Olivia Borlée bundelen een week lang de krachten in een exclusieve pop-up shop temidden de interior goodies van Rio Rockx, de interieurlijn van Rio. Bezielster Christina De Kerpel verzamelt daarvoor de mooiste mineralen uit Brazilië, denk citroen, kwarts en agaat, en tovert die om tot prachtige schalen, lampen en andere decoratie objecten.

morobé_4254_

Hoe meer zielen, hoe meer vreugde, en dus besloten de vier nog wat extra creatief talent binnen te halen. Zo is er een originele collab met de Oekraïense ontwerpster Ksenia Schnaider, Die laatste is het brein achter het gelijk upcycling label en de beruchte “demi denim pants” die enkele jaren geleden viraal gingen -onder andere omdat de zusjes Hadid er hun billen in hesen. Deze keer zet ze haar schouders onder het Up-Shoe project: klanten worden aangemoedigd hun oude jeans binnen te brengen om een paar Morobé schoenen uit te laten maken. Ze krijgen daarbij de keuze uit drie modellen: platform boots, slouch boots of fringed denim sandalen. De actie loopt nog tot het einde van de pop-up, zaterdag 14 maart dus.

morobé_ksenia_schneider2

Daar stopt het trouwens niet, de pop-up heeft immers een hoop andere verrassingen in petto: houd de social media van de betrokken labels in de gaten om als eerste op de hoogte te zijn!