Pranayama: drie ademhalingsoefeningen om beter te blokken

Geüpdatet op 29 Augustus 2018 door Isabelle Vander Heyde
Pranayama: drie ademhalingsoefeningen om beter te blokken

Beter, sneller en efficiënter blokken door vijf minuutjes op een bepaalde manier te àdemen?! Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar dat is het dus niet.

Pranayama is een discipline die je ademhaling beheerst en vaak gebruikt wordt in yoga. Het idee is dat je op die manier meer zuurstof in je bloed teweeg brengt en dus ook meer zuurstof naar je hersenen voert, wat voor een instant energieboost en frisse geest zorgt. Aanhangers zweren ook bij de psychologische effecten ervan: na enige oefening ervaar je in enkele ademteugen meer rust en geluksgevoelens. Alles samen geteld een cocktail die elke blokkende student kan gebruiken...

In de volgende filmpjes illustreert Tess Van Beurden, personal coach bij Feelfantesstic, drie specifieke technieken die je doodleuk achter je bureau kan uitvoeren voor respectievelijk een betere concentratie, meer energie, minder stress:

1/

Concentratie boost

2/

Anti stress

3/

Meer energie

Bye bye middagdipje!

Meer tips nodig? Ontdek hier hoe je optimaal de blok en zomerse temperaturen combineert en onze beste trucjes om nachtje door te studeren!