5 tijdbesparende tips om te sporten

Gepubliceerd op 2 Maart 2017 door Elise
5 tijdbesparende tips om te sporten
Sorry couch potatoes, tijdsgebrek is geen excuus meer om een sportsessie af te zeggen... 
Geen smoesje kan op tegen onderstaande tips:
#1. Leg al je sportgerief op ooghoogte
Dat trucje doen ze in winkels. Je koopt immers vaakst producten die op ooghoogte liggen. Doe dat in je eigen huis ook met je sportspullen. Leg ze op een plek waar je elke dag voorbij komt (al is het in de koekjeskast!).

1/

#2. Sport terwijl je kinderen sporten
smerigste-fitnesstoestel-970x508
Kinderen sporten = ouders sporten. Waarom niet zélf zwemmen als je je kind op zwemles stuurt? Je spaart de kosten uit van een drankje, je spaart de kcal uit van die frisse pint én je doet aan multitasken. Zet je je kind af bij de jeugdbeweging, ga dan zelf een klein uurtje lopen, wandelen, maakt niet uit hoever. Jij hebt gesport, je kinderen ook, samen naar huis, douchen en klaar.

2/

#3. Sport met ongewassen haar
sportenochtend-970x508
Ga sporten met je ongewassen haar, je moet nadien toch nog douchen. Ideaal dus om op een zweterige en vettige haardag te sporten. Je hoeft niet te foeteren: pas op, mijn haar ! - anders dan wanneer je net van de kapper komt. Je douchesessie na het sporten is op deze manier extra nuttig!

3/

#4. Slaap in je sportkleding
ongesteld-sporten-menstruatie-workout-platte-buik
Als je houdt van sporten ’s morgens vroeg, ga dan ’s avonds slapen in je sportkleding. Zo gemakkelijk. Zeker in de winter. Slaap in je thermisch ondergoed. Het is dan al lekker opgewarmd en je hebt niet dat gevoel van: ik wil niet uit mijn bed, laat me slapen. Fris als een hoentje en helemaal warm spring je de deur uit.

4/

#5. Doe de reclameblok work-out

hoeveelkeersportenindeweek-970x508

Als je eens vier minuten tijd hebt, doe dan de reclameblok-work-out. Weet je hoelang een gemiddeld reclameblok op tv duurt op vrijdagavond? Tussen 3 en 6 minuten. Tijd genoeg om naar de ijskast te lopen, dat stuk chocola in je mond te stoppen en terug naar de tv te gaan met een schuldgevoel. Of niet? Wat kun je doen in 4 minuten? Buikspieren, squads, tricep dips op de zetel, en nog zoveel meer!

Nuttige tips haalden we uit het boek "Wat is jouw excuus". Hierin vind je dé manier om te kiezen voor een actief en gezond leven. Pak je excuses aan en voel hoe fijn het is om fitter te zijn. Verander je routine, start met sporten en leer ervan te genieten. Sporten is wél iets voor jou, daar kom je in dit boek achter:

Te koop bij de Standaardboekhandels, Carrefour, online, bij de coaches van FTNetwerk.

9789492159786 wat is jouw excuus