oren

Nieuw, jong, Belgisch, toch een tikkeltje exotisch én betaalbaar. Dat is O’rèn, het nieuwe label van Michael Wauman en Nathan Murillo.

Laten we het eerst even over de naam hebben. O’rèn. Dat is Japans, voor wie dat niet meteen begrepen had. O’rèn betekent letterlijk puur, het omgekeerde accent staat dan weer voor het speelse karakter van de collectie.

Speels zijn ook de mannen achter dit nieuwe label. Michael Wauman en Nathan Murillo leerden elkaar kennen tijdens hun studies aan de Mode Academie van Sint-Niklaas maar gingen na hun studies elk hun eigen weg. Nadat beide heren aan de bak kwamen als stylist was het toch de drang om zelf te creëren die hen weer samen bracht.

portret O'Rèn
Na de reünie was hun gemeenschappelijke doel meteen duidelijk: O’rèn moest een high-end prêt-a-porter lijn worden waarbij kwaliteit en een perfecte pasvorm primeren. Wat je zelf doet, doe je meestal beter en daarom gingen Wauwan en Murillo in zee met een Belgisch atelier.

Amper drie maanden later hing hun debuut, een allereerste ready-to-wear collectie in de rekken. De creaties van O’rèn in ecru en zwart zijn vrouwelijk, tijdloos en dankzij de dierenprints ook voorzien van een exotisch tintje. Of zoals het ontwerpersduo hun collectie zelf omschrijft: ‘Paisian Chic met een aanvaardbare twist’.

Naast die aanvaardbare twist hebben de stukken trouwens ook een aanvaardbare prijs. Het meest prijzige stuk uit de zeven looks tellende collectie is het bikerjasje. (299,00 €). Wie een silhouet uit de allereerste collectie van O’rèn in huis wil halen, moet snel zijn. Van elk stuk werden immers maar twintig exemplaren te gaan. Online shoppen kan via de webshop.