November: het truien- en accessoiremerk dat deze herfst-winter niet in je kast mag ontbreken

Gepubliceerd op 21 januari 2022 door ELLE Partner
November: het truien- en accessoiremerk dat deze herfst-winter niet in je kast mag ontbreken © November

De wind steekt op en de bladeren ritselen onder onze voeten. Het is officieel: het herfst-winterseizoen is aangebroken! Dat betekent ook dat het tijd is voor nieuwe warme en knusse modecollecties. November is met zijn volledig gebreide kleding- en accessoirelijn dé ontdekking van het seizoen...

Zachte kleuren en comfortabele materialen, dat is wat het nieuwe modelabel November te bieden heeft. Dit najaar houden we ons warm met zijn collectie truien, mutsen en sjaals met elegante en tijdloze snitten en altijd dat extra detail (een print, borduursel,...) dat de stukken zo uniek maakt.

Een ultrazachte collectie

Het merk koos voor 3 subcollecties die ideaal zijn voor het Belgische weer. De collectie "Cities" steekt tijdloze klassiekers in een nieuw jasje die je dagelijks kan dragen en gemaakt zijn van hoogwaardige materialen. "Lights" bestaat op zijn beurt uit een homewearlijn die speelt met lossere en comfy pasvormen. Deze stukken zijn ideaal om te dragen op je thuiswerkdagen of om in te chillen. "Accessories" stelt enkele grote sjaals voor met handgemaakte knopen en mutsen gemaakt van zorgvuldig uitgekozen mohair- en alpacagarens van topkwaliteit. Het doel? Elke vrouw die November draagt een stukje van het zelfvertrouwen bezorgen van al die sterke vrouwen (Rosa Parks, Marilyn Monroe, ...) aan wie de November-stukken hun naam ontlenen.

Pull Jacinda angora
© November

November, een merk met sterke waarden

"Met November willen we een nieuwe wind laten waaien door de sector van de hoogwaardige damesmode door kledingstukken op een duurzamere manier te creëren, zonder afbreuk te doen aan het design."

November is een van de merken die de modesector op weg proberen te helpen naar een redelijkere, zinvollere wereld. Zijn filosofie draait rond een aantal belangrijke waarden.

Het merk kiest voor een ecologisch verantwoorde aanpak, ook al is het zich ervan bewust dat het voor een ontwerper onmogelijk is om in alle opzichten foutloos te zijn. Het probeert zijn ecologische voetafdruk te beperken door zijn collectie alleen online te verkopen en voor 100% in Europa te produceren. Alle kledingstukken worden namelijk gemaakt in kleine Europese familiale (voornamelijk Italiaanse) fabrieken die geselecteerd zijn om hun unieke knowhow. Dankzij deze beslissing worden ook de ethische problemen die gepaard gaan met een buitenlandse productie beperkt. De materialen die in de collectie worden gebruikt, zijn voornamelijk natuurlijke en ecologisch verantwoorde vezels, waaronder de beste Italiaanse gecertificeerde garens. Het merk is er bovendien van overtuigd dat design en kwaliteit voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk moeten zijn. Daarom verkoopt het alleen online om het aantal tussenpersonen te beperken en zijn stukken voor de helft van de normale verkoopprijs aan te bieden. Op die manier wil het merk ethische mode voor een betaalbare prijs voorstellen.

Uitsluitend online verkrijgbaar op november-fashion.com.
Tussen € 125 en € 190 voor een trui, € 110 voor een sjaal en € 50 voor een muts.

Dit artikel kwam tot stand in nauwe samenwerking met November.
www.november-fashion.com

Lees ook :
Natan: tijdloos én hedendaags
Brussels Touch: de tentoonstelling die de ongelooflijke talenten van Brussel in de kijker zet
Jouw definitieve gids voor de trends van herfst/winter 2021