Fashion news: wat je vandaag moet weten

Gepubliceerd op 29 Oktober 2013 door Isabelle Vander Heyde
Fashion news: wat je vandaag moet weten

fashion newsRebecca Minkoff mag tienduizenden euro’s ophoesten wegens een rommelige werkplaats. Het New Yorkse hoofdkwartier van de ontwerpster kreeg bezoek van de overheid nadat werknemers hadden geklaagd over de ondermaatse werkomstandigheden. De kantoren werden inderdaad “overbevolkt en volgepropt met dozen, rekken, meubels en rommel” –zo klinkt het officiële rapport- bevonden. Ook nooduitgangen werden door het materiaal geblokkeerd. Goed voor een monsterboete dus.

Serieuze promotie voor Jeremy Scott: de ontwerper werkte aan het begin van zijn carrière als stagiaire bij het Italiaanse Moschino, vandaag wordt hij creatief directeur van hetzelfde label. Hij volgt daarmee Rossella Jardini op, die twintig jaar aan het roer van het modehuis stond. Dit jaar mag Moschino 30 kaarsjes uitblazen, het ideale moment voor een nieuwe wind: Scott staat bekend om zijn humoristische kijk op mode en sluit daarmee goed aan op de ironische insteek van het label.

De genomineerden voor de British Fashion Awards zijn bekendgemaakt. Dit jaar strijden Christopher Kane, Phoebe Philo en Sarah Burton om de titel van beste vrouwenmode designervan het jaar. Victoria Beckham werd twee maal genomineerd, in de categorieën label van het jaar en rode loper ontwerpster van het jaar. Britse mode, maar ook aandacht voor buitenlands design: Marc Jacobs, Raf Simons en Piuccia Prada maken kans op de prijs van beste internationale ontwerper.

Groupie nieuws van de dag: de cast van 50 Shades of Grey wordt vervoegd door een nieuwe hartenbreker. True Blood acteur Luke Grimes zal de rol van Christian Greys broer Elliot op zich nemen. Goed voor een hoop extra verkochte bioscooptickets.

Laat Cara Delevingne Victoria’s Secret links liggen voor La Perla? Er wordt gefluisterd dat het model dit jaar niet meeloopt in de spektakelshow van het Amerikaanse lingerielabel, opmerkelijk na haar fel gesmaakte debuut vorig jaar. Op Instagram postte ze dan weer enkele teasers van haar aanstormende campagne met concurrent La Perla, wat doet vermoeden dat ze dit jaar het Italiaanse label verkiest.