Crush: Badpakken om mee uit te pakken deze zomer

Geüpdatet op 28 Maart 2019 door Commercieel team
Crush: Badpakken om mee uit te pakken deze zomer

Stijlvol en luxueus, sober en geraffineerd: de tweede collectie swimwear van het Belgische lingeriemerk Marie Jo is geknipt voor iedereen die tegen de stroom in durft te zwemmen. Haal ze nu al in huis om straks de blits te maken op het strand.

Toen Marie Jo zijn eerste collectie swimwear op de markt bracht, sloeg die meteen aan. Niet alleen het grote publiek wist de badkledij te smaken, het merk werd ook gelauwerd met een internationale MarediModa-award voor zijn ongekende creativiteit, innovatie en kwaliteit. Vandaag lanceert het favoriete lingeriemerk van de Belgen een tweede collectie highend badpakken en bikini’s met geraffineerde look voor vrouwen die er graag een beetje uit springen. Deze keer neemt Marie Jo ons mee op een vijfsterrenreis met haltes in Frankrijk en Italië, om er de mooiste landschappen te ontdekken aan Côte d’Azur en de Italiaanse Riviera.

1/

TEGEN DE STROOM IN

In een tijd waarin fast fashion de toon zet en trends razendsnel opkomen om dan weer geruisloos te verdwijnen, gaat het Belgische lingeriemerk – al sinds 1981 een huis van vertrouwen – terug naar de basis door comfort te koppelen aan een mooie look. In lijn met zijn slogan ‘Do you go against the current?’ (‘Zwem jij tegen de stroom in?’), moedigt het label vrouwen aan om te vertrouwen op hun aangeboren intuïtie, hun zesde zintuig dat integraal deel uitmaakt van hun persoonlijkheid. Ontembaar, onbevreesd, vrij, onvoorspelbaar, spontaan … de Marie Jo-vrouw heeft geen schrik om tegen de stroom in te zwemmen en komt altijd verrassend uit de hoek. Net als water is zij degene die de bakens uitzet, en ze gaat haar eigen weg. Ze laat zich geen enkele keuze opdringen – ook niet op het vlak van kleding – en volgt onverdroten haar instinct.
Als bewuste consumente komt ze stijlvol voor de dag zonder iets aan te trekken van trends. Ze weet maar al te goed dat ultieme luxe schuilt in discretie en verfijning. Al die waarden vertalen zich in de topstukken van het merk, gekenmerkt door vrouwelijke lijnen, verfijnde materialen en een luxueus kleurenpalet.

2/

VOOR ONVERSCHROKKEN VROUWEN

Bij het ontwerpen van de nieuwe collectie liet Marie Jo zich inspireren door een paar sterke persoonlijkheden die hun stempel drukten op de laatste decennia; stijliconen als Monica Bellucci, Juliette Binoche, Ornella Muti of Brigitte Bardot.

Die getalenteerde actrices uit de Franse en Italiaanse filmwereld met indrukwekkend trackrecord zijn vooral onverschrokken en onconventionele vrouwen die wars van conventies altijd hun instinct hebben gevolgd – net als de Marie Jo-vrouw. De retro mode-iconen, zowel elegant als vastbesloten, schrikken er niet voor terug om hun lot in eigen handen te nemen. Zonder zich daar bewust van te zijn vertegenwoordigen ze de waardes die de marktleider van de Belgische lingerie zo na aan het hart liggen.

3/

MONICA, DE ONVERSAAGDE

Een van de absolute topmodellen uit de collectie lente-zomer 2019 heet ‘Monica’. Een Italiaans klinkende naam die meteen beelden oproept van zonnige oorden ... Het is ook de naam van een van de mooiste vrouwen ter wereld, Monica Bellucci. De actrice uit Umbrië is natuurlijk adembenemend knap, maar het is vooral haar sterke persoonlijkheid en het briljante parcours dat ze aflegde die het lingeriemerk inspireerden om een van de modellen, ontworpen voor en door vrouwen, naar haar te vernoemen.

Van haar eerste stappen in de wereld van de cinema tot op vandaag is Monica Bellucci erin geslaagd pertinent te blijven en tegelijk trouw aan zichzelf te zijn. Naast een getalenteerde comédienne is Monica Bellucci een veelzijdige actrice die op het scherm regelmatig gestalte geeft aan personages die mijlenver af staan van het glamoureuze beeld dat de media voortdurend van haar ophangen. Het is net ze omdat haar keuzes wist door te drukken en durf aan de dag legde door rollen te kiezen die tegen dat imago ingingen dat Monica Bellucci nu als gerespecteerde actrice geldt.

Het is die natuurlijke zelfzekerheid en bereidheid om in te gaan tegen de stroom dat Marie Jo wil overbrengen via ‘Monica’. Het model bestaat in drie versies: een tweedelige set, een badpak uit één stuk en een strandjurk. Elk item kreeg warme kleuren mee. Bronzen accenten gaan samen met zwarte grafische lijnen, wat een visueel effect oplevert dat even fascinerend als verfijnd oogt. Kleine strikjes strategisch geplaatst midden op het bovenstukje of op de heupen geven de modellen heel subtiel een extra vleugje vrouwelijkheid.

4/

TIJDLOZE STUKKEN

Vanuit hun wens om ‘het alledaagse te vieren’, biedt het Belgische label zwempakken en badkleding aan die al even chic als intelligent zijn, en die de klanten door de seizoenen heen laten schitteren zonder ooit uit de mode te raken. Om dat doel te bereiken, zet het huis zijn traditionele knowhow ten dienste van modellen die heel sober en briljant ogen, en met brio modern design combineren met luxueuze materialen. Naast bikini’s en badpakken uit één stuk bevat de swimwearcollectie ook een selectie luxeaccessoires, waaronder grote hemden van chambray en lichte jurken. De volledige Marie Jo-swimwearcollectie 2019 is verkrijgbaar in de online winkel van het merk en in een aantal geselecteerde verkooppunten.

 Ontdek de Marie Jo-collectie in de winkel

Dit artikel werd geschreven in samenwerking met Marie Jo.