#thatcoat: waarom het internet in de ban is van deze jas

Geüpdatet op 23 mei 2019 door Laure Vandendaele
#thatcoat: waarom het internet in de ban is van deze jas

Een ogenschijnlijk eenvoudige mantel schopte het tot meest besproken kledingstuk van het moment (sorry fashion weeks!) en kreeg zelfs een eigen Instagramaccount. Spotte jij #thatcoat al ergens?

Wie een kledingstuk bij een grote keten shopt, weet dat de kans bestaat dat die ene leuke trui, jas of jurk - soms al op weg naar huis - her en der opduikt. Eén bepaalde jas van Zara (80,50 euro) dook niet alleen maar her en der op, maar werd de afgelopen weken zowat overal in Londen gespot. De halflange mantel met print en ronde kraag viel bij een breed publiek in de smaak, want zowel jonge studenten als vrouwen van 60 haalden het stuk uit de rekken.

 

LEES OOK: Zara lanceert duurzame collectie

Dat viel ook de 28-jarige Alice Cooper op. Nadat zij haar eigen zus met de jas had gezien, dook het kledingstuk plots overal op. 'Tijdens een middaglunch, op de bus, zelfs op een trouwfeest!' Cooper besliste dan ook een Instagramaccount op de richten en alle waarnemingen van 'That Coat' te bundelen. Met succes want de foto's van #thatcoat stromen binnen.

Het succes van de jas is volgens Cooper simpel te verklaren. 'De jas is heel veelzijdig, je kan hem zowel met jeans als met een jurk combineren. Hij is zowel casual als chic.' Hoewel de Londense aanvankelijk niet van plan was om de jas ook zelf te kopen, ging ze alsnog overstag. 'Ik wil geen jas die iedereen heeft, maar nu hij een soort van cultstatus verworven heeft, wilde ik hem toch ook!'

#thatcoat, iets voor jou?

 

Maybe she's born with it, maybe it's #thatcoat. On #thursdays #thatcoat likes to whip it's #hair back and forth #Thursday #style #ootd #fashion #fashionblogger

Een foto die is geplaatst door That Coat (@thatcoat) op