STYLE.COM stopt ermee

Gepubliceerd op 4 September 2015 door ELLE België
STYLE.COM stopt ermee

style

Of beter: krijgt nieuwe doeleinden. Style.com - dé site bij uitstek voor modegoeroe's - maakt een carrièreswitch.

De uitgeverij Condé Nast Publications - die onder andere ook Vanity Fair en Vogue bezit - ontwierp Style.com in 2000 als een platform voor runway recensies en andere modegerelateerde inhoud. De website was steeds de eerste benchmark voor catwalkfoto’s en werd door menig ontwerpers gevreesd om haar kritische catwalk beoordelingen.

Vogue.com zag de laatste jaren echter een exponentiële stijging in haar lezerspubliek en volgers op de sociale netwerken. Condé Nast besloot hierop in te spelen en zijn strategie aan te passen. Voguerunway.com werd in het leven geroepen om de rol en inhoud van Style.com over te nemen. Voor catwalk looks en analyses vers van de pers surf je voortaan dus hierheen.

Style.com zal binnenkort omgedoopt worden tot een webshop waar je je winkelmandje kan vullen met exclusieve collecties, zorgvuldig uitgekozen door Vogue. Hierdoor zal Style.com een rechtstreekse concurrent worden van het alom bekende Net-à-porter – de huidige marktleider- en laat dat nu precies zijn wat Condé Nast wilt bereiken…