Onze nazomerse beautyroutine

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door ELLE België
Onze nazomerse beautyroutine

ANR_jewels

De zomervakantie loopt stilletjesaan op zijn eind. Je hebt genoten van de zon en wil graag je gezonde kleurtje en stralende gezicht nog even behouden? Ontdek de 'net terug van vakantie' beauty routine van het ELLE Beauty Team.

Het doel: een mooie gebruinde huid, babyzacht en perfect gehydrateerd.

  • HYDRATATIE

Dit is de sleutel tot een stralende huid. Hydrateer je huid door minimaal 1,5 liter water per dag te drinken. Eet voeding die rijk is aan water zoals: komkommer, sla, courgette, tomaat, meloen, watermeloen en citrusfruit.

Om je huid te voeden breng je ’s ochtends en ’s avonds de bestseller van Estée Lauder, het Advanced Night Repair aan. Het verstevigt de huid, die na blootstelling aan de zon nood heeft aan een opkikker. Bovendien beschermt het serum tegen de dagelijkse schade van buitenaf.

Resultaat: de huid voelt comfortabel aan en ziet er egaal uit.

Schermafbeelding 2015-08-20 om 11.35.28

  • ZACHTHEID

In tegenstelling tot wat velen denken, zorgt een peeling er niet voor dat het kleurtje op je huid vervaagt. Het werkt zelfs omgekeerd, het ontdoet de huid van kleine afgestorven deeltjes die de huid dof maken, en maakt ze zachter en stralender.

Ga voor een zachte peeling (met een zo fijn mogelijke korrel). De huid moet zich al wapenen tegen verschillende aanvallen van buitenaf, extra irritatie is dus zeker te vermijden.

Neem een dosis product ter grote van een hazelnoot in je hand en maak het licht vochtig. Masseer er vervolgens je lichaam mee in kleine cirkelvormige bewegingen. Er bestaan peelings specifiek voor het lichaam en voor het gezicht. Doe dit twee keer per week.

Recept voor een homemade peeling:

Meng 6 eetlepels poedersuiker met 6 eetlepels olijfolie. Breng de mengeling aan op gezicht en lichaam en masseer in met cirkelvormige bewegingen. Spoel af met lauw water.

  • TEINT

Om je caramelkleurige huid te accentueren en te behouden kan je getinte producten gebruiken die je kleur kunstmatig behouden… maar let op voor vlekken!

Een andere optie, eet vooral voeding die rijk is aan bèta-caroteen, namelijk rood-oranje fruit en groenten: wortels, abrikozen, perziken, papaya, mango, paprika, enzovoort.

(stagiaire Naomi Ante De Kind via ELLE Belgique)