ELLEworkout: de yogapose voor high heel lovers

Gepubliceerd op 22 Augustus 2015 door Christin Ho
ELLEworkout: de yogapose voor high heel lovers
mounirabazzi2
Foto: Vincent Van Reusel

Yoga is veel meer dan de lotushouding en op je hoofd staan! Iedere week deelt Mounira Bazzi van Living Yoga een eenvoudige yogatip die je leven nog iets fijner zal maken. Deze week: de ideale pose voor wie van hoge hakken houdt. 

Mounira Bazzi heeft haar eigen yogastudio ‘Living yoga‘ in hartje Antwerpen en ze organiseert ook regelmatig bijeenkomsten op prachtige locaties in de Koekenstad. Denk aan: het Paleis op de Meir, de Stadsfeestzaal, het MuHKA en Park Spoor Noord.

“De poses die ik wil tonen, zijn zeker niet bedoeld om je het hoofd over te breken. Ik wil dat elke pose je helpt om met moed, evenwicht en kracht van het leven te genieten. Die kracht vind je vanzelf wanneer je jouw lichaam met liefde en respect behandelt,” zegt Mounira.

Heb je schrik van bizarre standjes of kan je je lichaam niet in alle mogelijke bochten wringen? Geen nood, daar draait yoga niet om. “Onthoud dat er geen ‘one size fits all’ manier is om aan yoga te doen. Als je je oncomfortabel voelt met een overgang of variatie, pas het aan naar wat goed voelt voor jou,” benadrukt Mounira.

De ‘Toe Squat Pose: dé yogapose voor high heel lovers
Mounira: “Op de weinige dagen dat ik niet in mijn yogakleren rondloop, vind ik het heerlijk om hakken te dragen. Zoals veel vrouwen heb ik dan geregeld last van de na-effecten. De volgende pose geef ik vaak in mijn lessen en doe ik thuis ook geregeld. In het begin is het best intens, maar blijf het regelmatig doen en je kan de spanning in je voetzolen, enkels en tenen ontzettend verminderen.”

mounirabazzi3
Foto: Vincent Van Reusel

Stap 1
Zet je op handen en knieën en plaats je tenen op de mat. Ga dan op je hielen zitten, met je lichaam rechtop. Met deze pose voel je een sterke stretch aan je voetzolen, je tenen en enkels. Het stimuleert de meridianen aan je voetzolen en je onderlichaam.

Stap 2 
Blijf in de pose voor twee of drie ademhalingen en laat dan los.

Volg Mounira Bazzi van Living Yoga op Facebook