ELLEworkout: 1 wonderoefening voor buik en billen

Gepubliceerd op 17 Juni 2015 door Isabelle Vander Heyde
ELLEworkout: 1 wonderoefening voor buik en billen

workout billen en buik

De zomer staat voor de deur, tijd om aan je bikinibody te werken! Patrick Pindeville, personal coach bij Aspria, geeft je in één oefening strakke buik-en bilspieren. Twee vliegen in één klap!

Deze oefening combineert het beste van een squat met het beste van een push-up. De beweging spreekt een maximaal aantal spieren aan én geeft ze tegelijk een deugddoende stretching. Door de roterende beweging worden je zijdelingse buikspieren aangepakt, goed voor een smallere taille. Zo ga je te werk:

1/

oefening-51. Begin de oefening mooi rechtop staand en zet een grote stap naar voren.

2. Buig nu 90° door de benen, je bevindt je nu in een geknielde houding maar je knie raakt de grond niet aan.

3. Houd je handpalmen tegen elkaar en roteer je lichaam zijdelings zo ver mogelijk -alsof je tegen een denkbeeldige hand drukt.

4. Blijf nu in diezelfde houding en geef 15 kleine duwtjes tegen die denkbeeldige hand.

5. Doe nu hetzelfde aan de andere kant

4x15 keer te herhalen, waarna je kan opbouwen richting 4x20, 4x25, 4x30, enzovoort.

Meer info? Zin in volwaardige sessie met personal coach? Surf naar Aspria of stuur een mailtje naar patrick.pindeville@live.fr.

(Beeld: Saverice)