Blijf gemotiveerd met deze 10 sportieve tips

Gepubliceerd op 26 April 2015 door Christin Ho
Blijf gemotiveerd met deze 10 sportieve tips

sportief1

Jezelf uit de zetel hijsen om te gaan sporten is niet altijd even gemakkelijk. Elle.be toont aan dat een work out easy peasy wordt met deze tips:

1. Ga met een vriend naar de fitness die zonder problemen weet hoe jij je probleemzones moet aanpakken. Iemand die je tot het uiterste drijft en je blijft aanmoedigen wanneer je afgepeigerd bent.

2. Push jezelf om die extra oefeningen te doen.

3. Als je snel resultaten wil boeken, probeer dan 3 tot 4 keer per week aan krachttraining te doen.

4. Het is OK als je een oefening niet leuk vindt, de instructeur zal er begrip voor hebben.

5. Het is belangrijk om je lichaam te hydrateren voor het sporten. Drink 2 grote glazen water om uitdroging te voorkomen.

6. Ga bij voorkeur 's morgens joggen. Je verbrandt veel meer calorieën dan 's avonds.

7. Wissel voortdurend het tempo van je work-out af. Je zal meer vet branden, je conditie verbeteren en het kost minder tijd.

8. Laat je yogamat of gewichtjes rondslingeren, zo word je er constant aan herinnerd dat je niet kan ontsnappen aan die sportsessies.

9. Steek na elke work out een euro in een spaarpot en beloon jezelf na al die harde labeur als de pot vol zit.

10. Ga niet als een maniak tekeer, rustdagen zijn nodig om resultaat te kunnen boeken.