Belgisch label dompelt zich onder in de wereld van Twin Peaks

Gepubliceerd op 9 April 2015 door Laure Vandendaele
Belgisch label dompelt zich onder in de wereld van Twin Peaks

LeoTwinPeaks
Vijfentwintig jaar nadat 'Twin Peaks' voor het eerst werd uitgezonden, is de invloed van de cultserie nog steeds merkbaar. Zo liet het Belgische label Léo zich voor de nieuwe wintercollectie helemaal inspireren door het bevreemdende universum van regisseur David Lynch.

Deze maand is het precies vijfentwintig jaar geleden dat de wereld voor het eerst kennis maakte met 'Twin Peaks', de populaire televisieserie van David Lynch en Mark Frost. Van 1990 tot 1991 waren kijkers in de ban van de moord op Laura Palmer, een populaire vermiste studente uit het fictieve Amerikaanse bergdorpje. Vreemde figuren, paranormale gebeurtenissen, die typische sombere sfeer en vernieuwend camerawerk zorgen ervoor dat de serie snel het cultstatus verwierf en de basis en het televisielandschap voorgoed veranderde.

Helaas voor de fans, maar een derde reeks komt er niet. Dat maakte David Lynch eerder deze week zelf bekend via Twitter. Volgens de regisseur voorzag zender Showtime niet voldoende budget het script naar behoren uit te werken.

Geen nieuwe 'Twin Peaks' op je televisie of computer maar misschien wel in je garderobe? Léo, het Belgische label van ontwerpers Leonneke Derksen en Matthias Medaer, vieren de vijfentwintigste verjaardag met een wintercollectie geïnspireerd op de successerie. In het bijhorende filmpje, herkennen die hard fans ongetwijfeld de stijl van de iconische regisseur.