ELLE Zoom: de tassen van Clio Goldbrenner

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door Isabelle Vander Heyde
ELLE Zoom: de tassen van Clio Goldbrenner

„Onderschat het effect van een sterk accessoire niet!” Sinds Clio Goldbrenner vier jaar geleden haar gelijknamige handtassenlabel uit de grond stampte, gaat het aan een sneltreinvaart voor de Brusselse ontwerpster. Wij trokken naar haar bijzonder fotogenieke hoofdkwartier...

Schermafbeelding 2015-02-03 om 11.35.05

Ze draagt dezelfde naam als één van de negen Griekse muzes, weinig verwonderlijk dus dat de 29-jarige Clio haar weg in de modewereld baant. Ze begon haar carrière op de marketing afdeling van een groot cosmeticabedrijf, maar mistte creativiteit in haar job en besloot het als ontwerpster te proberen. Een wilde gok, maar meteen ook het begin van een succesverhaal. Ze verkoopt ondertussen haar tassen in talrijke Belgische multimerkenboetieks, maar ook in de virtuele rekken van de Parijse Galeries Lafayette én kan op een groeiend aantal buitenlandse verkooppunten rekenen: Singapore, Japan, Zwitserland,… de wereld is fan!

Schermafbeelding 2015-02-03 om 11.37.27

„Een goed accessoire is er voor mij één die een eenvoudige look aankleedt. Ik ontwerp voor vrouwen die sterk in hun schoenen staan en een dynamisch leven leiden: ze zijn stijlvol, maar hebben ook comfort nodig en moeten hun tas kunnen meesleuren van de werkvloer naar een feestje en terug.”

Hoe die tas er dan uitziet? Sober, voorzien van een speelse toets. De leren creaties van Clio zijn opgetrokken in neutrale tinten: bruin, blauw, nude lichtroze. Hier en daar wordt het leer doorbroken door denim, geweven materialen, python motieven en uiteraard een streepje bling - „goldbrenner” is immers Duits voor „goudsmid”, een erfenis die niet vergeten werd in dit mooie project!

Schermafbeelding 2015-02-03 om 11.38.06

Schermafbeelding 2015-02-03 om 11.38.00

Schermafbeelding 2015-02-03 om 11.37.43

Schermafbeelding 2015-02-03 om 11.37.52Klik hier voor meer info over de verkooppunten!

(Beeld: Tine Schoemaker)