In beeld: wat als designers de supermarkt overnemen?

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door ELLE België
In beeld: wat als designers de supermarkt overnemen?

cover

Dan zouden we eitjes van Versace, melk van Apple en bloem van Prada kopen. Althans als het van de Israëlische artiest en designer Peddy Mergui afhangt.

‘Wheat is Wheat is Wheat’ is de nieuwe expositie van Peddy Mergui, artiest, designer en creatieve duizendpoot. Hij doet al 20 jaar praktische en academische ervaring op in de sector door onder meer verschillende reclamecampagnes te leiden en projecten rond brand building, verpakkingen en productperceptie uit te bouwen. Nu heeft hij een eigen bedrijf en is hij een gewaardeerd lesgever in design aan het Holon Institute of Technology.

Met zijn nieuwe expositie wil hij verpakkingen naar een hoger niveau tillen door alledaagse boodschappen in een luxueus jasje te steken. Ontwerpers komen vaak voor boeiende uitdagingen te staan wanneer ze economische belangen moeten promoten en dat zonder hun eigen moralen voor de borst te stoten. Die dynamische en veelal vage en ethische grenzen van design in onze consumptiemaatschappij stelt hij in vraag.

De hele expositie is te bezichtigen in The Museum of Craft and Design in San Francisco tot 15 juni. Als een retourtje naar de States er niet inzit, kan je nog altijd hieronder de foto’s bekijken.

(Stagiaire Kiënta Martens)