5 x tafeltips om de feestdagen te overleven

Gepubliceerd op 20 December 2014 door Christin Ho
5 x tafeltips om de feestdagen te overleven

feestdagen

Rijkelijk gevulde borden, een dessertenbuffet en ontelbare wijnproeverijen. Hoe overleeft je lichaam die feestdagen? Wij geven tips!

1. Bereid je voor
Probeer een aantal dagen voor de feestdagen 6 kleine maaltijden per dag te eten. Je eten zal sneller verteren en je zal meer calorieën verbranden dan wanneer je dagelijks 2 grote maaltijden verorbert. Zo maak je je lichaam klaar voor de vele feestmaaltijden.

2. Kies voor eenvoudige alcoholische dranken
Kies voor eenvoudige en doorzichtige alcoholische dranken zoals wijn, tequila, rum en gin. Van fancy cocktails krijg je veel meer calorieën binnen, ze bevatten ook meer suikers waardoor je honger gaat krijgen.

3. Mijd bier
Bier bevat gist en kan het evenwicht van de bacteriën in de darmen verstoren, waardoor verteringsproblemen ontstaan.

4. Eet huisgemaakte zoetigheden
Huisgemaakte desserten zijn gezonder, gemaakt met liefde en bevatten geen artificiële ingrediënten.

5. Geniet van je maaltijd
Begin niet op voorhand het aantal calorieën te tellen. Geniet van wat je voorgeschoteld krijgt. Endorfines zullen dan vrijkomen die zorgen voor een instant happy gevoel.