5 tips tegen een winterdipje

Gepubliceerd op 30 November 2014 door Christin Ho
5 tips tegen een winterdipje

winter

Last van een dipje tijdens deze koude maanden? Niet getreurd, je bent niet de enige. Hou in het achterhoofd dat de feestdagen en de solden alles goed maken. Vijf tips om je klaar te stomen voor het gezelligste seizoen van het jaar.

1. Een frisse neus halen
Ga fit en gezond de winter in door dagelijks een wandeling te maken. Vaak hebben we geen zin om de kou te trotseren. Het is echter goed voor je hart, longen en spieren om je lichaam in contact te brengen met het beetje licht dat er nog is. Verlucht ook je huis op regelmatige basis, zodat droge vochtige lucht kan ontsnappen en frisse lucht naar binnen kan.

2.  Ontbijt elke dag
Er is nooit bewezen dat je lichaam beter weerstand biedt tegen virussen en kwaaltjes in de winter als je vitaminecapsules inneemt. Het is niet alleen belangrijk om elke dag te ontbijten, maar vooral in de koudere maanden is dit nuttig. Je lichaam komt op gang, het slaperig gevoel verdwijnt en de spijsvertering gaat beginnen werken.

3. Me-time
Leg je lichaam extra in de watten, 's morgens en 's avonds. De winter kan hard zijn voor huid en haar. Verzorg je lichaam met aangepaste bodylotion, gebruik een masker om je haar te voeden en te herstellen. Smeer extra droge en ruwe zones als ellebogen en handen goed in.

4. Vroeg uit de veren
Omdat het sneller donker wordt, is het beter om vroeg uit de veren te zijn. Het wordt makkelijker voor je lichaam om wakker te worden. Pijnlijk 's morgens? Je lichaam zal jou dankbaar zijn, je biologische klok wordt immers niet verstoord.

5. Wees sociaal
In de winter willen we liever gezellig thuis blijven en voor de televisie hangen. Het koude weer en duisternis mogen jou niet tegenhouden om je sociale leven te onderhouden en de winterblues aan te pakken.