Move over Barbie, hier is Lammily! Mét cellulite.

Geüpdatet op 3 Oktober 2017 door Natalia Tjurina
Move over Barbie, hier is Lammily! Mét cellulite.

lamm4

Exit Barbie, enter Lammily - een pop gebaseerd op échte vrouwen met échte maten. 

Lammily mag er dan misschien minder flashy uitzien dan de klassieke Barbie, ze ziet er wel realistisch en oprecht uit. Nickolay Lamm, de kunstenaar achter het project, baseerde zich hiervoor op de maten van een gemiddelde 19-jarige Amerikaanse vrouw. Het resultaat is een pop waarmee jonge meisjes zich kunnen identificeren. Zo kiest Lammily ook voor nuchtere carrières zoals pilote of leerkracht in tegenstelling tot de glamour jobs van Barbie. Om het helemaal 'echt' te maken krijg je er nog eens stickers bij die je Lammily acne, cellulite, striemen of tattoos geven.

© Lammily
© Lammily

 

Wij zijn enthousiast, maar zijn de kids dat ook? Ontdek het zelf in onderstaande video:

"I like her a lot!" De kinderen vinden het duidelijk fantastisch om zichzelf, een zus, een tante,... in de pop te herkennen. Deze Barbie 2.0 zou het weleens tot nieuw rolmodel kunnen schoppen.

Lammily begon vorig jaar als een Kickstarter project en Nickolay Lamm haalde sindsdien zo'n 400 000 euro op. Genoeg dus om de productie op gang te zetten! De eerste poppen gaan met Thanksgiving de deur uit, kosten ongeveer € 20 per doll en worden overal ter wereld geleverd. Check de webshop hier.

Natalia Tjurina